I Dalarna

Hej på er alla därute! Har inte skrivit på ett tag....förlåt för det.

Men just nu befinner jag mig i Dalaaarna, yesbox. Fram med folkdräkten och sjung! I vilket fall som helst så kom vi i förrgår och igår var vi på teater. Den heter Under samma himmel och den handlar om den finska invandringen till Sverige i början av 1600-talet. Om vilka skillnader och fajter det kunde bli mellan de tre finska familjen och svenskarna. Självklart behövs det lite kärlek också så den finska dottern och den svenska pojken blir kära i varandra. Lite skoj för våra släktingar var med, Mathilda min syssling ( blir väl så om det är min pappas kusins dotter?) spelade huvudrollen som den finska flickan Mirja och Bitte, Mathildas mamma spelade Kirsti, Mirjas mamma i teatern. Även Sten, Mathildas pappa är med på slutet. Släkt renunion på hög nivå!
 Iallafall så var hela teatern väldigt bra kort och gott! 

Jag konfirmerades i lördags i Maria kyrkan, det var fint. Bland annat så sjöng Louise (my roomie i Arild), Maja och Ella väldigt fint till Hallelujah och sedan sjöng Lowisa och Ella mycket fint till Hurt :)
Pussar också till alla goa människor som kom på konfirmationen. Mina släktingar och vänner. Tack för presenterna också!

Nu borde jag faktiskt göra vid mig, pussar till alla i sommarvärmen!
/ Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas att allt är bra uppe i norr, och sorry att jag inte kunde komma på din konfa, ville verkligen vara där!

och en sak till... KOM HEM ! <3



Toodles!

2008-07-11 @ 12:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0