Hon dansade en sommar

Hej bloggen! Vilket trevligt återseende!
Man kan undra under vilken sten jag har gömt mig under nu under sommaren och dagarna går i ett nafs! Men har känt att jag inte har haft ork eller inspiration till att skriva, kanske helt enkelt behövt ha ett sommarlov från bloggen också. Sedan tror jag att lite beror på att jag skulle hoppas på en lite fräsigare design, men får se vad det leder. Men för att komma ihåg denna härliga sommar (som inte är slut än vill jag poängtera!) tänkte jag mig en resumé över äventyren.
Slutade som sagt mitt första år på gymnasiet i härliga NV1A (som snart blir NV2A) och kan blicka tillbaka på ett händelserikt år som har lärt mig mycket, inte bara studiemässigt. Har tagit mod till mig att testa nya möjligheter och har även lärt känna många underbara människor!
Samma dag som vi slutade bar det även raskt över till min kära kusin Sophies student. Fast det regnade var hon och alla andra studenter lika glada och lyckliga!
Med sång och visslingar följdes vi åt ett tag för att sedan vänta på henne med god mat och presenter.

De första dagarna fram till midsommar tog vi det lugnt, spenderade tid med familjen och hade det mysigt. När det sedan blev midsommar (som för övrigt är en favorithögtid) är det även här god mat, dans, skratt, och mys som gäller när vi var i Arild. Egentligen är det väldigt mycket man äter ;)
Vi stannade kvar i Arild, för några dagar efteråt började då konfirmations lägerveckan i just Arild. Kom dit en solig dag, där jag tillsammans med de fyra andra ungdomsledarna och våra överledare fick lotsa in och välkomna konfirmanderna. Kan säga att vi hade ett riktigt fint läger med ett så härligt gäng. Höjdpunkter är när vi gick till Nimis och hade mässa där, brännboll i Brunnby, de många cykelturerna fram och tillbaka, gitarrspelandet, kvällspassen med mat och skratt. Kort sagt ett härligt sommarjobb som dessutom visade sig stå på god fot med vädret, man tackar!

Den andra juli fyllde min underbara lillebror William 9 år, vilket firades med tårta, sång, kramar och presenter (äntligen fick han sitt Xbox!) Grattis Wille, jag älskar dig!

Efter konfirmationslägret så var det bara hem och vända innan hela familjen begav dig uppåt i landet med ett första stopp i Stockholm där vi spenderade några dagar. Vi bodde på ett hotell praktiskt taget i Globen (!) och med ett kort som heter Stockholmskortet (rekommenderas verkligen) Kunde man göra mycket gratis. Det blev Slottet, shopping, Skansen (med allsång och djur) samt tog färjan till Fjäderholmarna i Skärgården. Jag har för övrigt blivit lite smått kär i Skärgården, så fint med klippbad och hus på höjden. Kände mig ett tag som Tjorven i "Vi på Saltkråkan", nästan.....

Sedan var det dags för farmor och farfar i Malung. Kom dit lagom till farmors födelsedag och sedan åkte jag, mamma, pappa och William för en tur till stugan uppe i skogen. Det är ett härligt ställe där man plockar bär som hjortron och blåbär, fiskar, och man har varken täckning eller rinnande vatten. Är ren avkoppling ibland.
Efter några härliga dagar satte den stora Dansbandsveckan igång. För att fatta veckan kort så är det en vecka för alla danstokiga och allmänt glada människor då dansband från alla håll och kanter vallfärdar till Dalarna för att slå klackarna i taket. Så mitt bland scenkostymer, öltält, klackskor och låtar som "Leende guldbruna ögon" jobbade jag och söta Evelina i vårt kära kaffetält där kaffe och kakor serverades. En lång arbetsvecka men riktigt kul har det varit med roliga arbetskamrater och goa gäster. 
Efter ytterligare ett tag i Malung är man nu hemma i Helsingborg igen men hann även med en sväng till Arild igen med familjen.
Så med skolan nalkandes imorgon kan jag säga att det har varit ett härligt och långt sommarlov! 


En glad Sophie under studenten.


Vår klass egen tårta!


Under konfirmationstiden.


Hela familjen under midsommar!

P.S. Hade väldigt gärna velat lägga in mer bilder, men det går knappt att göra det! Förstår inte riktigt vad problemet är (om det är någon som vet får ni gärna säga till)

Kram och puss







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0