I e säl å er alihoppa



Vår stuga i skogen som vi dock inte är i nu, utan vi befinner oss några mil  ifrån, i Malung. Är lite seg när det gäller att ta bilder känner jag, så då är det finfint att det finns härliga vinterbilder här i datorn. Denna bilden är nog tagen för ett tag sedan,

Har annars varit och invigt vinterns skidåkning idag, åh, vad det är härligt!

Har även fått en rolig bok av farmor och farfar där det har tagits upp hur man kan använda sig av dialekten Malungsmål. "Lär däg talö Malungsmål." En helfestlig bok må jag säga, t.ex. vill jag med rubriken till bloggen säga att "jag tycker om er allihopa". Hittade även att "vanlig dricka och dricka som det sticker i näsan av"  uttalas "Vanlä dräkkan ö dräkkan söm ä petter i nevin å"

Snart kommer farbror och Vanja, treveligttrevligt!

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: julia

åå anna vi måste träffas!!! :D

2010-12-26 @ 19:22:00
URL: http://www.julia-lissel.devote.se
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Shit vad fint det såg ut med stugan :)

2010-12-26 @ 19:47:09
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0