Det största är kärleken i evig tid

Idag har det verkligen varit plugg för hela slanten, skolan tar kål på mig. Just nu är det ett slutprov i kemi som väntar på onsdag, det är som ett avslutande prov för hela kursen så det handlar om allt vi har lärt oss under ett år. Jisses säger jag bara och att skriva i tre timmar är maffigt. Men man får göra det bästa av situation även om man ibland undrar om man valde rätt linje! På tal om det så ska jag och Malin guida niorna som kommer till skolan på tisdag. Det sk bli jättekul och jag älskar verkligen min skola, så det gäller att tala bra för den. Men jag kommer ihåg hur man själv kände sig när man var i valet och kvalet i nian med alla dessa skolor och linjer som det kryllar av. Speciellt för niorna som ska välja nu, nu är det tydligen ett helt nytt skolsystem. Det känns som att man börjar bli gammal och passé....

Annars har jag mest tagit det lugnt idag och varit hemma med familjen. Helt enkelt försökt att knåpa ihop lite saker som behöver fixas.

Har även kommit fram till att veckorna flyger fram, snart är det ju December! Bara det att det är den älskade första advent och den mysiga julskyltningen nästa söndag, oj oj oj. Jag älskar julen med stämningen, ljusen, dofterna av baket och brända mandlar, musiken och den speciella känslan varje morgon när julkalendern drar igång. Har börjat ladda upp med julmusiken nu värmande sånger är:


Nu tändas tusen juleljus
Merry Christmas (war is over)
Ljuset i advent
Oh come all ye faithful
Do they know it´s Christmas time
Last Christmas
En stjärna lyser så klar
Julen är här
Winter wonderland 
Jul, jul strålande jul
Mary´s boychild
Tänd ett ljus
White Christmas
All I want for Christmas
Petit papa Noel

Har ni några favoriter?  
Puss

Kommentarer
Postat av: Eira

Vad går du för linje? :)

2010-11-22 @ 18:21:02
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/
Postat av: Eira Ljungberg

Tack så mycket :D

Okej, samhäll

2010-11-22 @ 20:18:57
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0