Back to school shopping i Helena

Hejsan!
Nu har vi tillslut kommit hem efter en lång dag i Montanas huvudstad Helena! Det har varit riktigt varmt och vi har försökt hinna med så mycket som möjligt (bland annat att shoppa inför den stora skolstarten) så det har varit svettigt på alla möjligt sätt! Det var upp emot 35°C ett tag så vi höll på att svimma!
Helena var iallafall riktigt vackert, för att vara en av de större städerna i en stat kändes den liten och mysig. Inga skyskrapor här inte ;)
Fick även möjlighet att träffa fler ur familjen! Vi åt lunch med värdsyster Alexis och hennes pojkvän och de var båda jättetrevliga. Sedan hälsade vi även på hos Jodys mamma Betty och pappa Walter och de passade på att berätta om sin historia.
Sedan har vi i princip åkt rundor till olika affärer för att handla nödvändiga saker. Jag har tillslut fixat en ny kamera så det känns skönt! En i samma modell som jag hade innan, så jag är glad!
Har även handlat andra saker som behövs till skolstarten på torsdag som block och pennor. Jag trodde att vi skulle börja skolan nu idag, måndag men tydligen är det inte dags förrän på torsdag så det blir lite extra tid!
När det gäller shoppingen blev det även lite grejer inför vollebollen och de andra sporterna (något jag är nervös inför!) så som shorts, t-shirt, vattenflaska, strumpor och underkläder. Fick även reda på att de tydligen använder ni vet sådana korta spandexshorts/cykelbyxor här så om jag platsar blir det att satsa på det, hehe!
Snart ska jag ta och krympa till sängs, imorgon väntar en hälsoundersökning som man måste göra för att få delta i aktiviteter och sedan kanske jag och Kjersten går på en volleybollträning, det blir spännande!
Här har vi sakerna. Känns skönt att ha fixat en ny kamera!
Snart beger sig även min fina farbror Fredda och Vanja till New York! Wow, jag hoppas att allt går bra!
Love, Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0