First day of High School!

Har precis överlevt min första dag på ett amerikanskt High School!
Vaknade och var nervös, men det kändes skönt att ha min värdmamma runt hörnet i korridoren, hon är verkligen bäst!
Iallafall så kom vi fram där vi åtta-tiden ungefär och dagen/skolåret började med samling i gympasalen då rektorn höll tal. Tal och tal, han pratade mestadels om vad som måste göras när det gäller kurser och papper att lämna in, menmen.
Sedan var det dags för två killar att tillsammans prata om motivation och målsättningar. Jag tyckte att de var riktigt bra och de gick även in för det totalt! Så nu har vi fyra B:
Be youself
Be positive
Be your best
Be a good teammate
Vi fick även följa med de två som ett första stopp med just målsättningar då vi senare klassvis hade olika stationer att gå till.
Vid lunch fick alla nya elever (jag var den enda utbytesstudenten tillsammans med kanske fem andra nya elever)  sitta tillsammans med representanter från skolans elevråd tror jag att det var.
De var iallafall jättetrevliga tjejer och jag hoppas att vi kommer kunna ha lite klasser tillsammans!
Efter lunch fick man gå till sina klasser i ungefär en kvart och det var ganska stressigt! Jag fick mitt skåp idag och att lyckas öppna det känns som en vetenskap i sig! Det är kombinationslås, där man ska skruva hit och dit och till råga på allt komma ihåg koden!
Så jag lyckades den första dagen låsa in min "kom ihåg" lapp och senare då jag inte fick upp låset blev jag försenad till en av dessa minilektioner!
Bra jobbat första dagen!
Jag hoppas att saker klarnar upp imorgon och att några andra löser sig!
Kjersten och jag utanför huset!

Kommentarer
Postat av: Bella

Hey :) Skulle du kunna gilla den här sidan på facebook? http://www.facebook.com/onedirectionmusic Vi svenska fans är med i en tävling att få hit bandet och vi måste få 700 svenska likes innan söndag :) Det skulle vara jätte snällt om du gillade den. Om du inte vill att deras inlägg ska komma upp på din facebbok kan du fixa det på inställningar :) Tack iförväg :) xx

2011-08-26 @ 19:57:16
URL: http://minibella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0