Grattis Kjersten!

Idag fyller min värdsyster Kjersten 14 år! Stort grattis!
Men vi firade henne igår kan man säga, med typiska amerikanska hamburgare och ett supersöt tårta (en med lila frosting ovanpå!)
Jag blev iallafall lite rörd när jag kommer till matbordet och ser att Jody har satt fram den svenska flaggan jag gav dem! Då de fick presenterna nämnde jag att vi i vår familj brukar ställa flaggan på bordet inför varje födelsedag och det hade Jody gjort! (var inte det gulligt, mamma?)
Jag tror även att Kjersten blev glad för armbandet hon fick av mig där det står "Lev din dröm"! Nu fick de lära sig lite mer svenska ord än skit och jäklar iallafall!
Idag har vi också haft en jätterolig förmiddag! Jag, Jody och min lokala kontaktperson, Laurie begav oss nämligen ut på en kajakutflykt i Jefferson River!
I ungefär två timmar paddlade vi och det var hur vackert som helst! (vi vågade dock inte ta med några kameror med risk för att välta!)
Det tog ett tag innan man kom in i själva rytmen, men det gick bra! Det enda som var lite läskigt var att jody välte, men hon klarade det hur bra som helst och var lika glad ändå!
Så i vissa delar var det lite mer strömt än i andra och då var det bara att följa med strömmen om man säger så! Det som också var härligt var när vi bestämde oss för att ta ett dopp.
Sagt och gjort, då satte man sig ned i vattnet med kläder och flytvästen på och bara åkte med strömmen en bit, det var kul!
Kändes lite som en safari då vi paddlade på och upptäckte rådjur, pelikaner, bävrar och en örn längs vägen, häftigt!
Det var minst sagt en rolig upplevelse och jag tror att man kommer att känna sina armar imorgon iallafall efter all den paddlingen!
När det senare gäller dagen så ska vi nog på en födelsedagsmiddag (dock ej Kjerstens). Det är ett par i Twin Bridges som fyller år och det verkar som om de har bjudit hela byn!
Tydligen så är det även mycket mat att vänta, om jag hörde rätt så pratade de om en gris....
Värdpappa Rick vid matbordet lördag kväll!
Min fina värdsyster Kjersten med den lila tårtan! Här har vi även den
svenska flaggan jag gav dem som vi hemma använder till alla födelsedagar!
Kramar, Anna

Kommentarer
Postat av: Mamma

-Yes...flaggan finns nu i deras traditioner.

Grattis Kjersten, Hipp, Hipp, Hurra! Kul med kajakfärden och "doppet".:)Kraaaaam mamma

2011-08-29 @ 08:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0