I want to be a part of it, New York, New York

Befinner mig på amerikanska mark! Kan fortfarande inte förstå det, men jag lever och mår bra, är lite trött dock! Den stora resan började vid sju-tiden imorse då färjan mot Helsingör avgick, vilket sedan följdes av tåget mot Köpenhamn. Jag åkte med min älskade familj och vi passade även på att ta det lite lugnt på Kastrup innan det var dags att möta de andra utbytesstudenterna.
Väl där mötte vi åtta danska utbytisar (det visade sig att jag var den enda svenska) och de var alla jättetrevliga!
Vi fick lite tid att stå och prata med varandra och kramas med alla nära och kära, men tillslut kom då stunden, det var dags att säga hejdå.
Min älskade och underbara familj, ni ska veta att ni betyder så ofantligt mycket och jag älskar er över allt annat! Jag vet att jag inte säger det tillräckligt ofta, men ni är det mest underbara! Att jag får göra den här resan tackar jag för av hela mitt hjärta, även om det också slog mig en tanke, "vad är det egentligen jag ger mig in på?"
Men det är inte hej då, utan vi ses snart igen!
Så när väl planet lyfte, ungefär vid tjugo över tolv svensk tid, var det med lite blandade känslor. Men det är bara att intala sig själv att det kommer att bli BRAAAAA! Som tur var fick jag även sitta brevid söta Trine från Danmark så de åtta restimmarna kändes inte fullt så långa.
Jag och Trine lyckades också komma bort från gruppen då vi landade i Newark! Lite panikkänsla på det men som tur var löste det sig tillslut då vi hittade en ledare med en Explorius skylt i högsta hugg!
Att sedan komma till hotellet känns hur skönt som helst, lite jetlag men lverlag är jag rätt så pigg! Misstänker dock att det kan ta ut sig imorgon, så ska snart ta och krypa i säng.
Jag delar förresten rum med två trevliga svenska tjejer, Mikaela och Sara. Vi har dock bara två sängar på rummet, så det blir att dela för två av oss per natt, men det ska nog lösa sig!
Annars under kvällen har vi ätit här på hotellrestaurangen. Tog en kycklingsallad och det smakade verkligen gott efter de svettiga resetimmarna!
Blev dock lite smått förvirrad när vi skulle betala, dels har man nu dollarn att tänka på och sedan skrev de ut på kvittot vad man skulle betala i dricks och vad momsen låg på. Såg nog lite frågande ut när alla dessa siffrorna dök upp på kvittot och jag inte riktigt visste vad jag hade beställt utan att veta om det!
Men nu är det snart dags att gå och lägga sig, här är klockan ca nio på kvällen, men börjar bli riktigt trötter!
Imorgon väntar äventyr på Manhattan and I can´t wait!
Love from the big apple!
Packningspanik kvällen innan! Jag kan säga som så att varje gram räknades
när det gällde att få in tillhörigheter i en väska på 23 kg!
Min underbara lillebror och mamma!
Nervös tjej på väg lämnar svensk mark!
Älskade pappa!
Nervös samling i Kastrup. Obs! Notera att jag har vinterstövlar! Var tvungen
att ha på mig två kofta och kavaj samt stövlar för att det inte gick in i bagaget!
Underbara familj!
Söt resekamrat!
Utsikt över Grönland!

Kommentarer
Postat av: Anna

God förmiddag/morgon! Vad härligt att på detta viset få va´me´på din o ditt äventyr!! Du kan verkligen återge det du upplever i rätta ordalag!Författarinna som du är : ) Både Farfar o jag önskar dig nu L

2011-08-17 @ 10:58:40
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur jag trycker fel, men det skall vara LYCKA TLL. Många Kramar från oss!/ Farmor

2011-08-17 @ 11:00:45
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej Anna, hoppas du har haft en härlig dag i den lilla staden!

Kan du skicka mailadressen för mailet du ville jag skulle skriva!

Kramar från oss alla, we love you!

Pappa

2011-08-17 @ 22:40:18
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jag blir lycklig när jag ser hur glad du är!

Du är helt underbar!

Snygg du är u sjalen!



Xoxo

2011-08-31 @ 23:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0