New York day three

Har kommit hem till hotell i New Jersey efter ännu en omtumlande dag i NYC! Det var snabba ryck idag kan man lugnt säga. Vi började med att åka till platsen där World Trade center stod och där vi fick se återuppbyggnaden av de nya tornen samt se minnesplatser.
En tom känsla att se pltasen där allt detta hände och att det var mitt i denna kokande stad.
Vi fortsatte sedan med att ta färjan över till Staten Island där vi fick passera Frihetsgudinnan! Wow, det var häftigt och man kan säga att alla kameror gick varma under båtturen!
Det blev sedan både Wallstreet där kostymnissar blandades med turister i massor och Brooklyn Bridge innan bussen tog oss vidare till Soho.
Ett riktigt mysigt område där små kvarter blandades med stora klädeskedjor. Det var även här vår egna tur började efter att vi hade besökt både Chinatown och Little Italy!
Så sedan beslöt Trine, Ida, Madde och jag oss för att magen verkligen började strejka så nästa stopp blev en matpaus i Little Italy (kan ni gissa vad vi åt?)
Det blev även lite pinsamma moments då servitören behövde jaga oss ned på gatan då vi hade missat några dollar på notan! Men här är det erkligen klurigt då man både ska omvandla och räkna ut hur man ska fördela de monopol-liknande dollarna samt fundera ut vad man ska ge i dricks (något som man MÅSTE göra).
Lite shopping hann vi också med! Jag hittade en Paul Frank affär så den klassiska apan fick följa med på både en tröja och ring. Passade även på att titta in i American Eagle, Sephora, Hollister och en hel affär fylld till bredden med Converse!
Nu är det packning som gäller och sedan att försöka få en blund i ögonen innan samlingen imorgon klockan kvart i fem!
Därefter ska jag och fyra andra checka in i Newark för att hinna med planet som lyfter mot Salt Lake City klockan tio över sju. Sedan får jag fortsätta mot Butte, Montana med ett flyg som lyfter 11.25 och då är det dags att träffa familjen Sandru! Nervös, men hoppas att det blir hur bra som helst!
Jag älskar er alla!
Start på dagen med american breakfast!
Frihetsgudinnan från färjan till Staten Island!
Money never sleeps
Brooklyn Bridge från bussen
Utbytesgänget
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket ÄVENTYR du är på gumman! Härliga bilder!! Vilken stor frukost ni fick?? NU bär det av till Montana, -Thooohooo!! LYCKA TILL älskliiiiiing!

Kram mamma <3

2011-08-19 @ 10:24:04
Postat av: Faster

Den där frukosten skulle jag inte tacka nej till.... Har oxå fått en stor säng - efter en sommar i en 90-säng, men gissar att din är STÖRRE än min "lilla" 120....

Va snäll mot alla djuren ;)

KRAAAAMAAARRR!!!

2011-08-21 @ 20:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0