It´s gonna be a bumpy ride

Hejsan allihopa!
Vaknade ganska tidigt idag efter en händelserik dag igår. Var hur trött som helst igår kväll så det dlev inget inlägg, tänkte ta igen det nu innan breakfast!
Efter att ha fått sovit ut länge igår, skönt som bara den satt jag och min värdsyster Kjersten och åt lite frukost är glad för här smakar sojamjölken mycket bättre än jag trodde!) Kjersten passade även på att förklara lite för mig om skolan och alla aktiviteter.
Tydligen så är Twin Bridges high school verkligen fokuserade på sporter och de verkar vara riktigt duktiga! Nu under hösten så kommer vi tjejer kunna välja på att delta i volleyboll eller crosscountry (det är ungefär att man springer långdistans)
Jag ska försöka testa volleyboll och se hur det funkar, är dock lite rädd för hur deras nivå är! Jody berättade att flera av tjejerna har spelat i flera år så då känns det kanske inte som jag har så mycket att komma med! Men jag ska iallafall ge det ett försök och göra mitt bästa, så får vi se hur det går! (bara jag inte gör bort mig totalt!)
Något som dock är bra är att då skolan är så pass liten så har de inga tryouts, då man gör ett försök för att bli uttagen, Jody sa att det som kan hända är att man istället kanske inet får spela lika mycket.
Men ska som sagt göra mitt bästa och på tisdag ska jag nog få följa med på en volleybollträning.
Sedan fick jag även träffa min värdpappa Rick som är rolig och min värdbror Ty.
Måste också säga att det är hur varmt som helst här! Det var jag inte alls förberedd på så nu är det shorts och linnen som gäller. Då vi alla kände oss kokta föreslog Jody att vi skulle ta och bada. Sagt och gjort, så jag, Kjersten, Jody och de två hundarna Pippi och Bonnie åkte till ett vattendrag i närheten. Hundarna älskade det och även jag vågade mig i, det var dock KALLT!
Men riktigt mysigt och speciellt häftigt var det när min värdsyster kommer åkandes på en fyrhjuling med de två hundarna snällt sittande där bak!
Så snäll som Jody är så har hon tagit lite bilder, då jag inte har någon kamera för tillfället :/
Sedan fick jag träffa min lokala kontaktperson innan det var dags att göra sig iordning för kvällens stora händelse.
Fick nämligen gå på ett riktigt amerikanskt (eller kanske Montana) bröllop! Allt jag kan säga är WOW och riktigt synd att vi inte tog med någon kamera, men det var så annorlunda och häftigt!
Har bara varit på ungefär två bröllop i mitt liv, men detta var verkligen annorlunda! Mycket mer avslappnat, temat var jakt och cowboy så huset vi var i var dekorerat med älghorn och kamoflage tyger.
De flesta gästerna kom klädda i jeans och cowboyboots (inklusive bruden som bar ett par boots under sin långa, vita klänning!)
Tärnorna och brudgummens bestmans hade också på sig boots tillsammans med en rosa skjorta eller klänning. Det var helt enkelt helfestligt!
Har även kommit fram till att jag nog måste ta och lära mig dansa jitterbugg för här är det tydligen det som gäller.... Om jag lyckas ta mig ut på dansgolvet kommer det nog att vara en syn (farmor du hade rätt, man jänar alltid på att lära sig dansa!)
Så det var ungefär gårdagen. Idag har jag och Jody tagit en morgonpromenad med hundarna och på vägen såg vi en gigantisk död råtta! Urk på hög nivå och det måste ha varit den största jag någonsin sett! Bara svansen var hur tjock och lång som helst!
Efter att hundarna fått bada gick vi hem för lunch och sedan bar det av för lite mountainsightseeing! Jag förstod inte riktigt vad jag skulle vänta mig förrän jag såg tre stora fyrhjulingar på gården. Så jag hoppade på bakom Joe och sedan var det Rocky Mountains som gällde! Kan nog bara sammanfattas som VILKEN UPPLEVELSE! Att få ta del av de underbara vyerna, man tror knappt sina ögon! Att sedan få skumpa fram på fyrhjulingarna var också en upplevelse i sig. Jag tror nog att mina miner då och då var ganska roliga, speciellt då jag förstod att jag skulle få köra en meter eller två. Snacka om att klmra sig fast vid bromsen!
Så efter en lång färd kom vi tillslut upp till målet, Indian Rocks, en topp i bergskedjan och blev lagom blöta efter ett skyfall längs vägen. Det var riktigt fint, kände mig nästan som Maria i Sound of music!
Har även fått sett mer djur än jag någonsin gjort tidigare, rådjur, en örn, en död orm, älgar (en hel flock av dem) och även en svartbjörn (genom en kikare som tur var!)
Så efter att ha klmrat oss fast på vägen ned kom vi tillslut hem vid ungefär niotiden, så det har varit en lång utflykt, men rolig!
Att sedan se mig själv i badrumsspegeln var nästan skrämmande, mitt ansikte såg nästan solbränt ut av all smuts och damm, dock tyckte de andra att det såg ganska roligt ut!
Kommer nog till på köpet ha ganska svårt att gå imorgon efter strapatsen med fyrhjulingen, men nu har man testat det!
Söta och snälla Jody passade på att ta bilder som jag har fått föra över på datorn så nu har jag lite här iallfall!
Vi åker till Montanas huvudstad Helena imorgon så då får jag nog ta ochköpa en kamera (tråkigt nog då jag älskar min andra!)
Puss och kram från Anna Montana!
Väl mött på Butte flygplats!
Världens finaste pippi innan bröllopet
Här tog vi oss fram! Skumpigt är bara förnamnet! Men vilka vyer!
Joe är chauffören och jag hänger på (mitt hår lever sitt eget liv om man
säger så!)
Alla förutom Jody
Woho! Indian Rocks
Cowboys

Kommentarer
Postat av: Elle

Grön av avund här! Helt otroligt vackert och häftigt ju, du måste uppdatera MYCKET med massa naturbilder! Och då är jag inte ett naturfreak egentligen xD

2011-08-22 @ 08:47:11
Postat av: Mamma

-Wow Anna!Vilka upplevelser...svartbjörn!?? Underbart med din blogg!! Vilka bilder...finns bilder på cowboys bröllopet??? Kör LUNGT min tös!

KRAM Mamma<3

2011-08-22 @ 13:47:17
Postat av: Farmor

Anna! Jag kan inte se mig mätt på allt du får vara med om!!! Njut av allt, och Lycka till i skolan.Kram från Farfar o mig!

2011-08-22 @ 17:20:52
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Faster

Jag är så avis så du kan inte tro, Anna!!! Vilka upplevelser! Du ser så hemtam ut där bak på fyr-hjulingen, å va fin du är på fotot med vovven - när jag vridit på skärmen.. ;)

Förresten, vi har fått en utbytes till min skola oxå! En amerikansk kille som jag ska ha lite undervisning med - kanon! kommer inte ihåg varifrån, men mer rapport kommer:)

Ha det bäst! puss o kram!

2011-08-22 @ 20:57:22
Postat av: ida :)

Hej Anna! Vilka fina bilder :D jag ska mejla bilderna till dig ocksa sen ikvall tankte jag fran New York, som jag lovade :) Tror du det kommer ordna sig med din kamera? Jag haller tummarna.

Ha det bra vi hors, kram Ida fran New York campet!<3

2011-08-23 @ 03:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0