Lady Falcons!

Hejsan!
Jag hoppas att allt är bra med er alla!
.
Här blåser det halv orkan utanför fönstret och jag sitter och försöker få lite läxor gjorda. Dagen har i princip bestått av skolan, men det är trevligt!
Måste säga att lektionernas höjdpunkt var US History som faktiskt är intressant tro det eller ej.... Spännande att få höra hur USA bildades och det är mycket som jag inte visste innan som jag har blivit förvånad över.
Som att the constitution bara har blivit ändrad 27 gånger sedan den skrevs 1787 och att invånare i Washington D.C. inte fick rösta fram en president innan 1961.
Idag så pratade vi dock om hur det var att vara de första presidenterna här i US och vad de hade för uppgifter och sedan så valde vi ut några personer i klassen som imorgon ska representera de två politiska partierna Federalists och Democrat-Republican och presidentkandidater som Thomas Jefferson och John Adams.
Så hela lektionen fick vi andra i klassen sitta och måla affischer till det partiet vi vill tillhöra och imorgon ska vi få höra kandidaternas tal.
Vår historielärare är också kalaskul. Han pratar och skojar, med en väldigt hög volym och idag förvånade han oss alla genom att han råkade svära (något som lärare inte direkt gör här!)
Annars gick det framåt, plugg men det är okej.
.
Efter skolan var det återigen dags för basketträning och man börjar komma in i det mer och mer nu. Kan säga att den första chocken har lagt sig kanske....
Löpning och bollkontroll, men det behövs kan jag lugnt medge!
.
Imorgon är det förresten första december! Wow, juletid med andra ord! Mysigt, mysigt!
.
Min härliga och lagom svettiga träningströja får visa hur vi ser ut på träningarna.
Lady Falcons!
.
Take care!
Pussar och kramar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0