Christmas break!

Hej!
.
Har nu fått jullov, jippie!
De senaste dagarna har varit så busy, så har knappt hunnit hämta andan! Kan sammanfattas med att mycket tid har spenderats med min favorit utbytis, Lucie. Hon har sovit över här från lördag till tisdag och det blev inte så mycket sömn om jag ska vara ärlig, men roligt hade vi!
.
Så i måndags följde vi med basketlaget till West Yellowstone för att heja fram dem till vinst, även om vi inte spelade. En lång resa, men otroligt vackert! Vyerna går knappt att beskriva, det är som att befinna sig mitt i ett vykort!
Man kör mitt bland bergen, som nu är snötäckta (det var mycket mera snö där än i Twin), en sjö täckt av is och snö (där jag tror att vi kunde urskilja lite längdskidåkning!) och man har en stor chans att gå se djur längs resan.
.
Sedan igår, tisdag så var det konsert för the elementary school så jag och Lucie stannade kvar i skolan för att sälja t-shirts för att tjäna ihop pengar till vår seniortrip. Så med hjälp från Caleb och Nicky fick vi lite sålt vilket var bra!
.
Idag, onsdag var som sagt sista dagen för den här terminen, semestern, kan inte riktigt förstå det!
Skoldagen i stort bestod av att vi först samlades i våra klasser för att mestadels vänta in tiden och sedan kunde man antingen se en film, "A Christmas Story" eller spela spel. Helt enkelt ha det mysigt. Vi valde filmen, men var verkligen trött så slumrade till lite då och då.
Sedan var det dags för en dodgeball turnering, som jag lite halvt skräckslagen hade signat upp för! Så indelade i lag spelade vi och jag försökte i princip undvika alla flygande bollar. Det gick i princip ut på att man i två lag, separerde i båda planhalvorna ska försöka pricka varandra och tillslut är det bara en person kvar i något eller båda lagen. Vi hade Mrs Chrest, som är en supersöt dam i sjuttioårsåldern och hon är söt för hon ställer alltid upp i sporteventer. Dock vann vi inte, men roligt var det!
Sedan efter lunch (som dock inte var någon direkt höjdare, peanutbutter and jelly sandwich.... Tänk er en sandwich med en blandning av peanutbutter och jordgubbsylt....) Iallafall så var vi tvugna att äta för basketträningen idag började direkt efter lunch då vi slutade skolan och det var svettigt må jag säga! Blev mycket löpning hit och dit, men jag antar att vi behöver det!
.
Under resten av dagen så har vi sedan här i huset försökt att fixa till det inför julen! Vi har bland annat klätt julgranen! Måste bara berätta för er om den och speciellt om Jody, hon är för söt! Det första hon nämner när det kommer till pyntet är att det representerar hennes liv, hon har samlat på sig dessa prylar under en lång tid och hon älskar det!
Vi hängde upp alltifrån Alexis första par bebis Nike skor, hemgjorda "glasstrutar" som Jody har gjort själv genom att använda glassvåfflorna, lacka dem och sedan fixa som en glasstrut, sovenirer från olika resor och olika sportprylar! Låter lite knasigt och inte så vackert, men det är verkligen häftigt! Så granen här är ingen direkt "vanlig" gran utan en crazy discogran får jag nog beskriva den som!
.
Efter det så fick jag mig en rejäl dos av julstäming då jag fick i uppdrag att slå in alla olika paket till alla. Jag gillar att slå in paket, så det är bara roligt! Gjorde det seriöst i ca två och en halv timmar, tillsammans med tv-tittande på Justin Bieber!
.
Det känns konstigt att inte vara hemma nu under juletiden, längtar efter er!
Hur gick resan till Malung, Wille, mamma och pappa? Jag hoppas att allt är bra med er och att ni har det mysigt! Förresten så älskar jag ert julkort som ni skickade till familjen! Jody tyckte också att det var hur fint som helst!
.
Kärlek till er alla!
Snö i West Yellowstone
.
Dodgeball-turnering
Jody i färd maed att klä vår crazy julgran
Pynt hon har köpt i år som representerar mig. Converseskor!
Julklappar i massor!

Kommentarer
Postat av: Ida :)

Wooow vilken fin julgran!!

hoppas du har det bra, saknar dig Anna (:

GOD JUL<3

2011-12-24 @ 09:14:49
URL: http://untouchable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0