Lyckan

Såg Eat, Pray, Love (Kärleken, Lyckan och Meningen med livet) för kände att det var dags för lite inspiration och djupa tankar. Sedan tror jag att man kan behöva lite Julia Roberts-stunder ibland också....
Kom att tänka lite på vad lycka egentligen innebär och hur olika det är för olika personer.
Lycka för mig är att....

få krama om någon jag älskar, familjen, vännerna, ni är kärlek för mig

sitta på en klippa vid havet i Arild och dingla med benet

få känna att man har tid att göra precis det man vill

gå i skogen tillsammans med en nära på vårkanten och känna doften av de vackra blommorna (kände mig lite som berättaren i Tjuren Ferdinand på Kalle Ankas julafton nu, hm)

komma ut från ett träningspass (kanske inte lika härlig känsla då man precis ska gå in dock)

att vakna på födelsedagsmorgonen och höra hur det stökas i köket

känna den varma sanden mellan tårna

lyckas med något man kämpat med ett tag

känna solen värma ansiktet medan man mumsar på en glass

att känna längtan och inspiration efter att förverkliga drömmar
 


Kärlek till er alla


Kommentarer
Postat av: fridaj

taaaaack :D :D

2011-02-23 @ 21:26:34
URL: http://fridajnsn.blogg.se/
Postat av: Isa

Tack så mycket :D

Du kanske är nästa som får placering? =)

Känns ganska sjukt att få avresedatumen såhär tidigt efter att man läst en massa bloggar som ännu i augusti inte viste när de skulle till USA :s

2011-02-24 @ 19:02:20
URL: http://isaiusa.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Vill se den filmen! Var den bra? :)

2011-02-25 @ 09:48:55
URL: http://isabelleandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0