Movies

Tjena! Idag har jag och lillebror varit på stan, tittat i affärer och fikat, trevligttrevligt. Är nu hemma med mamma, lillebror och pappa och tar det lugnt, innan stod tv:n och kort för underhållningen.

Läste även i gårddagens Aftonbladet om 2011-års filmpremiärer, vilket de hade sammanställt i en lista. Jag kan säga som så att det kommer många bra rullar! Detta är några jag ser fram emot

Morning glory - 4 februari
Min favorit Harrison Ford (som jag har gillat sen urminnes tider!)

Hotell gyllene knorren - 23 februari
Julkalendern var prima, så filmen måste ses!

Never let me go - 25 mars
Kärleksdrama med vackra Carey Mulligan.

Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten - 18 maj
Jag gillar verkligen Johnny Depp och och han är underbar som Jack Sparrow

Transformers 3 - 1 juli
Shia LeBouf är snygg som bara den

Harry Potter och dödsrelikerna del 2 - 15 juli
Yees! The great final, tänk, då är det alltså dags!

Spy kids 4
- (sommaren)
Man såg dem och fascinerades av de coola spionerna när man var mindre, nostalgi.

Cowboys and aliens - 2 september
Ännu en Harrison Ford film, med andra ord, jag är lite nördig. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om handlingen som krestar kring utomjordingar som endast kan stoppas av en grupp cowboys, menmen.

Larry Crowne - 2 september
Gillar även Tom Hanks och tillsammans med Julia Roberts blir det en bra kombo! Även häftigt att Tom Hanks själv regisserar.

The three musketeers - 14 oktober
Kan vara lite svag för kostymfilmer ibland om man säger så!

Tintin - secret of the unicorn - 28 oktober
Pappa och jag läste ibland böckerna och jag kommer ihåg hur spännande man tyckte att det var. Med Sagan om ringen regissören Peter Jackson tror jag att det blir hur bra som helst!

Footloose - (höst/vinter)
Dansfilmer är också trevligt.

Breaking dawn - 18 november
Åh, första delen! Kanske inte så mycket mer som behöver sägas....

The girl with the dragon tattoo - 21 december
Som svensk blir man stolt över hur Stieg Larsson skriver och hur bra historien om Millenium är.

Sherlock Holmes 2  - (julen) 
En film med vackra Noomi Rapace. Svensk power!

Mästerkatten i stövlarna - 25 december
Åh, vad jag gillar Shrek och deras klockrena humor. Blir nog väldigt roligt!


Harrison Ford som Indiana Jones (en Anna i miniformat hade lite speciella intressen när det gällde filmer, Indiana Jones skulle det vara!)


Lite extra speciellt att vissa av dessa filmer går upp på bioduken då man befinner sig i USA.... ojojoj!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha jag jobbar på Aftonbladet :) Ah guuud jag förstår inte det där! Att vi åker. I år. Gud vad konstigt.

Och när jag läste din lista på filmpremiärer, att vi kommer få se hälften av dom i USA. Nääe suuperkonstigt!

2011-01-04 @ 09:06:59
URL: http://www.lindas.devote.se
Postat av: Katt

sv. tack, gott nytt år på dig också! :)

åh, ser ut att bli ett bra filmår :) läängtar efter tintin!!!

och att se bio i usa ;)

Postat av: Isaaa

DU HAR GLÖMT TWILIGHT :o Eller jag har iaf för mig att den kommer ut i år nångång på hösten. x)

btw länka? :))

2011-01-05 @ 15:12:09
URL: http://isaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0