Kärlek

Det är för härligt med lov måste jag säga, man har antagligen förslappat sig något till när skolan tar vid igen dock, men så får det vara! Men det är skönt och behövligt att få sega lite om man säger så. Idag har det t.ex. varit lugnt, har passat på att vara ute och även städat lite.
Senare ikväll planerar även jag och mamma att gå och se Änglagård - Tredje gången gillt på bio, mysigt!

Sedan blev jag lite paff när Explorius ringde innan idag. Det visade sig att jag hade skrivit fel årskurs i mina ansökningar, inte så bra Anna! Men det löste sig och man lär sig något varje dag. På tal om USA så finns tankarna så ofta snurrandes i huvudet. Man börjar förknippa saker och ting med utbytesåret mer och mer. Jag tänkte lite, har ni några låtar som påminner er om USA? Tipsa gärna.

Här är några låtar som jag förknippar med landet på andra sidan Atlanten

San Francisco - Scott McKenzie
California dreamin - The mamas and the papas
Take me home country roads - John Denver
Viva Las Vegas - Elvis Presley
California girls - The Beach boys
I´ll be there for you - The Rembrants
California - Phantom Planet 
New York - Alicia Keys
Born to run - Bruce Springsteen
Tennessee waltz - Alma Cogan
Surfin´ USA - The Beach Boys
New York, New York - Frank Sinatra
California girls - Katy Perry
Fake tales of San Francisco - Artic monkeys 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Det är helt sjukt nära nu :)

Nu när jag läste ditt inlägg blev jag sugen på att fixa en USA spotify lista haha :D

2011-01-05 @ 23:07:43
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: iSAAA

Jag lägger till dig nu :))

& SLEP testet var något som explorius krävde för att de ska veta vilken årskurs man hamnar till. Men det var väldigt enkelt. Frågorna var lite olika men de kunde typ vara "vilket påstående stämmer in på bilden framför dig". Så fick man 4 alternativ å välja mellan =)



föresten, vilken organisation åker du med? =)

2011-01-05 @ 23:43:34
URL: http://isaiusa.blogg.se/
Postat av: Isaaa

sv: Jag vågade inte välja delstat, fick ju värsta beslutsångest! Ungefär varenda stat på väst och östkusten låter lockande + några till (a) Tycker att man borde få välja vilka stater man INTE vill till o.O Typ wyoming och sånt :D



Valde du stat eller? =D

2011-01-06 @ 14:30:21
URL: http://isaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0