Härliga dagar!

Kom igår kväll hem efter två underbara och intensiva dagar i Stockholm. Jag har kommit på att för varje gång jag sätter min fot i huvudstaden så blir jag mer och mer kär, Stockholm är verkligen en fin stad!

Det började iallfall med att jag, William och farmor tog vårt pick och pack och åkte tidigt på tisdagsmorgonen med buss och tåg. Väl framme på stationen där vi underar kring hur vi ska ta oss från en punkt till en annan får vi helt plötsligt en stor kram av mamma och pappa!
Då har världens bästa föräldrar varit så busiga och överraskade oss med att också komma till Stockholm! Så glada vi blev också, kramar på det!
Vi som också trodde att vi skulle bo i farbror Freddas lägenhet, blev ännu mera överraskade när det visade sig att vi skulle ta in på hotell istället, jag är riktigt rörd och så fint gjort av mamma och pappa!

Sedan bar det av till Skansen för att vänta in Allsången och passa på att kika runt lite då. Efter ett tag var det så dags för Allsången. Veronica Maggio, Sara Varga, Elisas, Måns och hm, Eric Amarillo som nu har gjort så att alla från farmor till lillebror går och nynnar Vill du.... 

På onsdagsmorgonen bar det sedan iväg till ambassaden för visumet! Riktigt nervöst måste jag säga och det var en låååång väntan hit och dit. Först för att få komma in på själva området, sedan för att väl få lämna papprena. Men tillslut var det då dags för "Anna Fredland, window F" och väl där gick det fort. Det var lite frågor om vart jag ska bo och hur det blir på High School men sedan inte så mycket mer.
Så nu hoppas jag att ett visum dimper ned i brevlådan snart!

Efter besöket på ambassaden var det dags för allmänt mys i huvudstaden så jag, mamma och farmor begav oss till Fjäderholmarna och sedan Gamla stan medan William och pappa gick till Gröna Lund.
Mysigt som bara den och helt slut var vi alla när vi tillslut kom tilbaka till Malung.


The embassy of the United States of America



Kramar och pussar till er alla!



Kommentarer
Postat av: amanda utbytesstudent Washington 11/12

Hej! Har du lust att ändra till Washington på min länk? :)

2011-07-30 @ 22:24:20
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0