Vad är väl en bal på slottet?

Hejsan bloggen, tänkte titta förbi här och säga att jag lever! Nej, men skämt åsido, men det har varit så mycket att det i ärlighetens namn knappt har funnits tid att kolla igenom något annat än Kinas politik och åsikter.
 
Har som sagt under torsdagen och fredagen representerat Kina i ett FN-rollspel som FN:s ungdomsförbund höll i här i Helsingborg. Då undrar man kanske vad tusan två NV-elever som jag och min vän Malin gjorde där och svaret på det är att vi knappt förstod det heller! Alla var verkligen sjukt duktiga och speciellt på att tala. Något spännande och en väldig utmaning var som sagt att representera Kinas åsikter när det gällde mänskliga rättigheter. Om jag nämner de fyra punkterna som vi diskuterade i form av preventivmedel, beskydd av journalister, dödsstraff samt avskaffandet och rehabiliteringen av barnsoldater förstår ni att vi fick lite kommentarer här och där.

Men det gick riktigt bra må jag säga och speciellt stolt är jag över Malin som då jag ringde henne, halvt panikslagen endast hade en vecka på sig att förbereda sig. Men som hon rockade!! Beviset för hennes suveränitet finns nu inramat då hon fick (välförtjänt) pris för bästa nybörjartalare!

Vi hade även våra duster med den andra jäkliga stormakten USA, så nu är det nästan så att jag väljer att åka som utbytesstudent til Kina istället för USA....

Kvällen igår spenderades sedan på en väldigt fin bankett som förbundet hade ordnat, som en fin avslutning på rollspelet. Det var väldigt kul, med många nya och fina människor samt dansinprovisation från världens hörn. Två sömniga tjejer slocknade sedan hemma hos mig om man säger så.  
Som sagt det var riktigt kul, så jag rekommenderar alla som har möjlighet att ställa upp i något liknande att göra det. Super lärorikt och spännande (dock väldigt nervöst!) 

Om jag ska gå över lite till dagen så känns det som att det är vår i luften, tummen upp på det! Är hemma, umgås med familjen. Har även (men tror att jag nu ger upp) försökt ta igen lite plugg från de två dagarna då vi fick ledigt från skolan. 
Snart är det dags för konsert, Christian Kjellvander och Sebastian Wijk. Har inte så stor koll på dem, men det lilla jag har hört gillas iallafall!  


Min räddande ängel Malin och jag i full mundering i rådhuset


Ha en underbar lördag!

Kommentarer
Postat av: Max

Tja!

Såg att du kommentera min gamla blogg (intheusa.blogg.se) bytte dock till wordpress.com då de är helt enkelt bättre.



Har länkat dig på min nya blogg, maxbengtsson.se :D

2011-03-06 @ 03:55:32
URL: http://maxbengtsson.se
Postat av: Eira

Gud vad häftigt att göra något sådant! :D KRAM

2011-03-06 @ 17:23:34
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/
Postat av: Eira

Underbara du, tack så otroligt mycket! Du är en riktig ljusspridare du själv! Jag hoppas vi hamnar i samma grupp på soft landing camp för du verkar vara en tjej med ett riktigt stort hjärta. Kram på dig <3

2011-03-06 @ 20:01:09
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/
Postat av: amanda utbytesstudent USA

sv; Jag blir alltid så glad av dina kommentarer! Jaa, jag är imponerad själv med. Hoppas du haft en härlig helg!

2011-03-06 @ 22:18:28
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0