Viva les bleus!

Nervositeten samlar sig, maten är förberedd, nu kör vi! Om två timmar är det dags att hämta upp de franska eleverna som ska bo hos oss svenska elever under en vecka! Oui, oui, det ska bli megakul och jag hoppas att "vår" elev kommer att trivas här i vår familj, vi ska göra vårt bästa. Hon verkar vara hur trevlig och snäll som helst iallafall. När det gäller språket så kommer det nog att bli en väldig blandning mellan engelska, svenska och franska. Jag känner på mig att det kommer att vara smått förrvirrat ibland!

Man kan okså säga att de kommer att ha ett fullspäckat schema, då vi svenska elever är i skolan kommer för deras del studiebesök att blandas med en massa utflykter. Det kan avslöjas att vårt grannland Danmark kommer att få sig lite besök.
   
Sedan om några veckor är det dags för oss att anlända till La France och bo hos värdelevens familj under en vecka. Det ska också bli väldigt spännande! De bor några mil utanför Paris så några turer in till den underbara staden är vi lovade!  
Det är blir som sagt ett utbyte och jag kan säga att jag är nervös. Det går då knappt att föreställa sig hur det kommer att kännas om ca fyra månader, jisses! 

À bientôt, see you!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0