Helgen so far

Sorry för seg uppdatering, har varit en fullspäckad helg!
Började med skolan och volleyboll i fredags, vi begav oss mot Gardiner vid lunch tid och sedan tog det ca två och en halv timme enkel resa.
Men det var en vacker väg och det är alltid roligt att umgås med tjejerna så det gjorde inte så mycket att det tog så lång tid! Dock så förlorade varsity, vilket var trist men junoir varsity vann så det fick fixa det lite!
Igår, lördag så hade vi för en gångs skull en lördagmorgon ledig, vilket vi inte har så ofta från volleybollen. Så jag kände mig som en riktig Desperate Housewife då jag tvättade, städade lite och även bakade kanelbullar för första gången här!
Kan säga som så att resultatet blev lite hipp som haver, vi hade inte formar så det räckte och de svällde tillsammans! Menmen, bjöd laget på några och de gillade dem så det var tur!
Så på eftermiddagen var det sedan återigen dags för volleyboll, denna gången här hemma i Twin Bridges mot White Sulphur Springs och vi vann så det kändes lite bättre än i fredags!
Efter matchen så föjlde jag lite oväntat med Lucie hem till henne för att sova över. Det kan tilläggas att jag endast hade med mig gympaskor och knäskydd, varken tandborste, ombyten, pengar eller pyjamas! Men jag fick låna allt och jag och Lucie hade det superkul! Det är skönt att ha någon att prata med som sitter i samma båt och vi pratade om allt som har med utbyteslivet och allt annat att göra! Mysigt också att titta på en film, det var ett tag sedan och två trötta tjejer somnade ganska så direkt om man säger så!
Idag har det varit superfint väder här så jag och Lucie tog en lång promenad längs deras område. Något som är häftigt är att det under veckan har fallit snö här på bergen! Så nu är det verkligen jättevackert när man ser bergen och vissa har ett vitt täcke över sig medan andra fortfarande är kala. Så under promenade när vi går och pratar tittar jag plötsligt upp och ser en stor älg titta på oss ca tio meter bort! Har nog aldrig sett en älg på så nära håll, så det var nästan lite läskigt! Dock hann den flytta på sig en bit bort innan vi hann fånga den på bild, men det var häftigt!
Så det var i princip helgen, nu ska jag ta tag i lite homework, jippie.... 
Volleyboll!
Mina ihopsvetsade kanelbullar utan formar!
Detta blev sedan resultatet när vi hade formar
The moose is loose!
Snötäckta berg!
Kramar i massor till er alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att du tar dagen som den kommer, gumman!Hoppas att du får någon dag att "shoppa loss" vinterkläder och annat skoj innan snötäcket närmar sig TB. Kanelbullarna ser super smaskiga ut..........Mumms!!Stora,varma kramar :)

2011-10-10 @ 08:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0