First down....Montana!

Har varit lite seg på sista tiden så har försökt ta igen det idag. Blev lite skype med min älskade familj, städning och plugg och mera plugg inför en vecka som nog kommer att bli ganska så upptagen när det gäller plugget. På tisdag har jag mattequiz, det är trigonometri så det blir till att plugga och på samma dag har jag även prov i biologi som jag om jag ska vara ärlig inte fattar så mycket av.... En massa konstiga begrepp och inga direkta genomgångar så det blir nog kämpigt.
Igår var dock jag, min värdmamma Jody, värdbror Ty och Tys flickvän Kayla på min första riktigt stora american football game i Missoula! Det var där Jody gick på college när hon var ung och nu så hade vi alltså fått biljetter till deras collegelag Montana Grizzlies mot Northen Colorado.
När jag först hörde att vi skulle på en collegematch tänkte jag att det kan väl inte vara så stort, men det förvånade mig hur mycket folk  och rörelse det var!
När vi kom dit så var det som att vara på en festival, det var mat- och ölbås och människor klädda i brunlila t-shirts med grizzlies tryck överallt!
Men det var också häftigt för Jody hade lyckats få biljetter som gjorde att vi fick möjlighet att vara inne på planen innan matchstart!
Så där står jag och Jody bland alla cheerleaders, bandmedlemmar och även Montanas guvenör! Det var häftigt och jag lyckades även bli halvt strypt av deras maskot Monte!
Matchen var roligt, även om jag fortfarande inte förstår riktigt allt om man säger så. Tydligen så spelar en kille som har gått på Twin Bridges där så när nummer 46 var inne hejades det iallafall på rejält. Grizzlies vann så det var roligt och nog ganska tur också, annars hade nog inte alla fans varit så glada.
Imorgon är det dags för ännu en skolvecka så det är bara att ladda!
Uppvärmning!
Känner mig lika flexibel som alla cheerleaders!
Here we go!
Score!
Massa kärlek till er alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma

WHooo!! Så mycket folk för en collegematch, vad häftigt att få vara nere på planen innan start!!:D

Lycka till med plugget, gumman! :)

Massor av kraaaaamar <3 <3 <3 <3

2011-10-03 @ 08:22:01
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Faster

Sååå aviiiis på dig gumman!! Jisses va mycket kul du är med om! Vi har samma Lager157-tröja! :) Den grå m skinn-lappar på armbågarna - gillas!

Kramar! <3<3<3

2011-10-07 @ 23:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0