Italy + Sweden = sant

Har varit en lång dag idag och börjar känna mig lite sömnig. Kom iallafall upp i morse och i bussen till Philipsburg (som för övrigt var en riktigt mysig liten ort, såg ut som taget ur en gammaldags film!) så sov de flesta.
Tjejerna var duktiga som vanligt och vi som inte fick spelade hejade på så mycket vi kunde!
Sedan så följde jag med en av tjejerna, Bayley´s familj och deras nykomna utbytesstudent, Lucie till Butte. Jody och Kjersten är nämligen på Kjersten´s volleyballturnering så det var bäst att jag följde med någon som kunde skjutsa hem mig.
Så vi hann inte med att se hur resten av turneringen gick för tjejerna, men jag väntar på uppdatering!
Iallafall så åkte vi in till Butte och passade på att besöka det superamerikanska Walmart. Detta var andra gången jag satte min fot där och det går inte att beskriva hur stort det stället är! De har verkligen allt man kan tänka sig! Allt ifrån tusen sorters flingor till kameror, läkemedel, kläder och blommor.
I motsats till stora Walmart visade Bayley´s mamma Jana oss ett litet smultronställe inne i Butte. Det var en liten italiensk butik med mat, kakor, ost, bröd, godis. Mums med andra ord! Det roliga var dock att när vi gick in där visade det sig att de hade svenska varor!!
Så har hade vi glädje när jag kunde köpa med mig två paket Wasa knäckebröd, Krisprolls skorpor, Anna´s pepparkakor och lakritssnurror! Äntligen knäckebröd!!
Har tänkt att bjuda familjen på lite av varje, så får se vad de tycker!
En mini-Anna utanför Walmart
I <3 svenskt
Puss&kram

Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag förstår hur du kände det vid dessa välbekanta produkter!!! För att inte tala om hur det smakade.... Fredrik o Vanja har ock hittat knäckebröd på IKEA.

2011-09-11 @ 11:06:49
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Karin & morfar

Kanon med knäckebröd och lakrits! Alla utom Peter som är på läger är i Särö! Ha det bra, alla hälsar. Kraaaaam!

2011-09-11 @ 11:51:40
Postat av: annie

hihi, jag såg först inte dig på första bilden, men där är du ju. FETT STÄLLE! ;D

2011-09-13 @ 19:53:12
URL: http://annieleonia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0