Julen börjar på Fredriksdal

Goddagens!
Var hemma idag också, så det känns alltid lite konstigt. Men känns bättre nu, så ska ta det lugnt imorgon och hoppas på att vara pigg till söndag då det är julskyltning i stan, får inte missas! På tal om julstämning så blir nästa helg fullproppad med just jul. För på Fredriksdal, som är en stor och fin kulturpark med museum, trädgårdar, djur, mysiga äldre byggnader blandade med lite nyare och ett café jobbar min mamma. Just nästa helg är det julmarkand på Fredriksdal med allt vad det innebär i form av tomtar, julgranar, stånd som säljer massivs av härligt luktande och fina saker, dans kring granen och fina skyltfönster och då ska jag tillsammans med kompisar agera vättar! Vi ska gå runt i gråa ullkläder och långa luvor och bjuda på pepparkakor samt visa vägen. Det ska bli jättemysigt! För min del blir det på fredag och söndag, medan på lördag väntar öppethus i skolan och sedan skulle jag gärna vilja gå som besökare för att riktigt se allt på Fredriksdal. Som om ni har vägarna förbi Helsingborg nästa fredag eller söndag så tycker jag att ni ska titta in!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tror du gjorde rätt som valde. Jag vet faktiskt inte om vad jag känner eller tycker om året. Har funderat mycket på det och drömt mig bort i ungefär 2 år, så just nu har jag inga tankar, känslor eller förväntningar. Väldigt mysko eftersom att alla andra verkar exalterade. Hur känner du själv inför allt? (=

2010-11-26 @ 19:36:38
URL: http://usafrida.blogg.se/
Postat av: Emmy

Åh det låter jättemysigt! Och tack för komplimangen också :D Haha, ja man får ju passa på så länge man kan. Men då får väl du "graduate" där borta va? ;) EF har också fungerat bra för mig :)

2010-11-26 @ 20:56:54
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: Emmy

Haha ja precis! Ha en trevlig fredagkväll, kram :)

2010-11-26 @ 21:56:08
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Du, en fråga. Vilken inriktning är Fredriksdal, eller det är skolan som heter det va ? :) Ska nänmligen till Hbg nästa helg på Öppet hus men på ett annat gymnasium men hade kunnat ta det samtidigt isf. :D

2010-11-27 @ 22:54:37
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0