Blöt vovve och äpplepaj

Har precis kommit hem från skolan. Vi har inte börjat än, men följde med Kjersten och Jody (som jag från och med imorgon få tilltala Mrs Sandru eller som Kjersten säger Mrs Mom!) för att spela lite volleyboll med Kjersten och hennes kompis.

Det var ett tag sedan jag spelade så det var lite ringrostigt om man säger så! Men jag hoppas att det blir bättre ju mer jag tränar. Vet ni förresten att skollaget i volleyboll tränar varje dag efter skolan i ca två timmar?! Inte nog med det så har de matcher varje helg och ibland på en vardag också!
Det kommer bli mycket att göra kan jag lugnt säga men det är väl bara att göra sitt bästa!
Innan idag så tog även Kjersten och jag med oss Pippi till dammen för att låta henne bada och shampooneras. Det är alltid lika sött att se henne hoppa upp på bakhyllan till fyrhjulingen.
Speciellt gulligt var det när Pippi bestämde sig för att jaga fiskar i vattnet, hon simmade runt, runt men de snabba fiskarna gick inet att få tag på!
Hon är så snäll den vovven!
Sedan har jag även passat på att göra en äpplesmulpaj! Vi åt den under tiden vi såg på en baseball match, Montana mot California. Turneringen heter Little league och det var små killar i tolvårsåldern som spelade, men de var duktiga! Tydligen så har Montana inte kommit så långt i sådana sammanhang tidigare och nu lyckades de även vinna!
Så det var roligt och nu är det glada miner här! Äpplepajen gick också ned och familjen tyckte om den, så det var skönt!
Jag var lite nervös, speciellt då man var tvungen att omvandla gram och dl till cups och oz. Det är även klurigt att änvända ugnen här då man måste tänka från Celsius till Fahrenheit.
Nu tänkte jag även passa på att visa er lite hur huset ser, lite sent, men bättre sent än aldrig!
Huset!
Jag älskar gungan! Det är en sådan vi vill ha hemma!
Trädgården!
Huset
Lite av gården
Min sköna och stora säng!
Rummet
Köksbordet
En liten kass bild av det mysiga vardagsrummet! De har djur lite överallt ;)
Bild över hästhagen
Vägen in till gården, the ranch!
Sandru Ranch!
Jag börjar även High School imorgon! Nervös som bara den!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej lilla vän! Vad roligt att du är så på "hugget" och jobbar på, de måste vara imponerade av dig! Du är ju på rätta platsen verkar det!!!

Kram!!!

2011-08-25 @ 16:57:41
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Julia

Gud så mysigt :D

2011-08-25 @ 23:24:38
URL: http://www.julia-lissel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0