Schema = check!

Hejsan ni underbara! Jag hoppas att allt är bra hemma!

Idag har vi fixat och donat med lite allt möjligt. Jag började känna av halsont igår och imorse när jag vaknade mådde inte heller magen så jättebra. Men praktiskt nog så hade jag en läkartid för hälsoundersökningen man måste göra här för att få delta i aktiviteter på skolan.
Så sagt och gjort, Jody släppte av mig där och efter några papper och själv undersökningen var jag sedan klar för att få spela. Det som dock hände var att jag tydligen har en infektion så läkaren skrev ut antibiotika, så nu är jag inte direkt redo för att spela....
Men det är en fem-dagarskur så jag hoppas på att känna mig bättre snart!
Sedan fick jag även följa med Jody och se skolan för första gången! Det var spännande och skolan ser verkligen fin och fräsch ut! Fick även möjlighet att träffa några av lärarna och de verkade jättetrevliga!
Efter att tag var det sedan dags för min första amerikanska vollebollträning, dock som åskådare! Wow, jag kan bara säga att de tjejerna var duktiga! Det var smashar och servar om vart annat, men det var häftigt att se! Måste också säga att idrottshallen var jättefin! Spegelblankt golv, läktare (små, men söta), samt väggar klädda i skolans färger svart, vitt och rött. Skolans hejarramsa fanns till och med där uppe på väggen! Go Falcons!
Det kändes kort och gott som att kliva in i en high school- film!
Det var även kul att träffa tjejerna i laget, de alla verkade söta och trevliga så jag hoppas att det blir bra! Coachen var även så snäll att hon sa att jag kunde få följa med på en miniturnering de ska på i grannortern Sheridan på lördag! Även om jag inte ska spela så fick jag hänga på för att heja och vem vet kanske fylla en vattenflaska eller två ;)
Men innan dess satt vi ned en stund tillsammans med the counselor för att välja ämnen och sätta samman mitt schema. Här har de samma schema varje dag, så the first period (som är ungefär första timmen) har man ett ämne och nästa dag har man samma vid samma tid.
Som man kan se så har man även endast ca TRE minuter mellan varje lektion! Det känns svettigt måste jag säga, som tur är är inte skolan så stor, men jag tror inte att det uppskattas att komma sent....
De har även en mini lunchrast på 30 minuter, så det gäller att skynda sig mellan svängarna!
Så skolan startar nu på torsdag, men om jag har förstått det rätt så verkar torsdag och fredag bli en liten mjukstart, så då tänkte jag passa på att känna så att klasserna känns rätt. Jag hoppas att detta blir bra!
Så här blev iallafall mitt schema måndag till torsdag. På fredagar slutar vi vid två så då blir lektionerna ungefär tio minuter kortare:

First period: 8.15-9.10 : US History
Mr. Tatarka

Second period: 9.13-10.08: English
Mrs. Downing

Third period: 10.12-11.07: Applied music
Mr. Ballou

Fourth period: 11.10-12.05: Trigonometry
Mr. Lott

Lunch: 12.05-12.35

Fifth period: 12.35-13.30: Chemistry lab
Mr. Powell

Sixth period: 13.33-14.28: Biology
Mr. Powell

Seventh period: 14.31-15.26: Digital photography/ yearbook
Mrs. Sandru



Sittandes i gungstolen med förra årets yearbook, något som jag hoppas
ska bli kul att göra!
Puss och kram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Lycka till med skolstarten!!! Och krya på dig, du kommer väl ihåg att tugga på en bit av färsk ingefära, jättebra vid halsbesvär:) Kram kram kram!

2011-08-24 @ 22:12:55
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Faster

Va kul att se ditt schema! Vi har precis satt ihop et dito för vår utbytesstudent, något som kommer att ändras allteftersom...alltså inte som ni har;)

Han tycker det är är så coolt att han inte behöver säga Mr/Mrs till oss. Har intervjuat honom lite mer nu, bor i San Diego, CA. Snacka om att han har en utmaning framför sig med språket...idag somnade han på en föreläsning.... Men det kommer nog att gå lika bra för honom som för dig! Känns extra roligt att få följa er båda under året, samma utmaning men på olika platser i världen.

Nu ska skolfröken gå o sova! Puss o gonatt! <3

2011-08-24 @ 23:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0