Welcome to Twin Bridges!

Nu är det klappat och klart, den 16 augusti lyfter flyget mot New York och tre dagar senare landar jag i Rocky mountain, MONTANA!
Närmare bestämt ska jag slå mig ned i det lilla samhället Twin Bridges som ligger i sydvästra Montana. Det blir att testa på livet på en ranch! 

Familjen består av mamman som jobbar som lärare (på det High School där jag ska gå), pappan som är rancher och arbetar på ranchen. De har fyra barn, två killar och två tjejer varav två av dem bor hemma och den äldsta är 26 år medan den yngsta är 13 år. 
Jag har pratat lite med min hostmom och sister och de verkar vara hur mysiga och snälla som helst! De har för övrigt släktingar i Sverige (varav en av dem har arbetat med filmen Hur många lingon finns det i världen!) och de verkar vara nyfikna på det svenska livet, så nog blir det att bjuda på en och annan köttbulle!

Familjen har även djur i massor! Fick just reda på att vi kommer ha 800(!) kor, sedan även hästar, katter och en hund som heter Pippi!

Min nya skola heter Twin Bridges High School och det är en liten skola kan man säga, runt 100 elever så det blir annorlunda gentemot det jag är van vid!
Det verkar vara hur mysigt som helst och skolan kallas för "Home of the fighting falcons".

Wow, just nu är det så mycket att ta in att jag känner mig lite förvirrad, att man verkligen ska dit! Can´t believe it och det är bara att hoppas att det blir ett fantastiskt år!


Welcome to Twin Bridges!



Vy över Jefferson river


Min nya skola


Kramar till er alla från Anna Montana ;)




Kommentarer
Postat av: Fanny

Låter jättebra ju :D gud vad spännande, hoppas du får de bra och att du trivs!!!

2011-06-22 @ 00:57:26
Postat av: Amanda 'skandalism'

åh vad fint det verkar, låter helt super med ju!

2011-06-22 @ 10:33:00
URL: http://www.skandalism.devote.se
Postat av: Jojo

Åh vad kul! Låter toppen :) Aa, det ska verkligen bli hur roligt som helst att prova på något riktigt annorlunda!



För mig är det dock inte alls lika lång tid kvar. Åker en månad innan dig, 16 juli. Känns helt galet. Inte ens en månad kvar liksom. Typ tre veckor. Galet.

2011-06-22 @ 13:35:09
URL: http://jojok.blogg.se/
Postat av: louise

åå, va roligt :D

2011-06-26 @ 17:37:06
URL: http://louisellarsson.webblogg.se/
Postat av: julia

Åh vad roligt. Jag har också hamnat på en ranch och min värdmamma är också lärare, dock inte på high school. Men lite roligt ändå ju :) grattis!! :D

2011-06-27 @ 18:04:20
URL: http://theyearofmylife.devote.se
Postat av: Jonatan

MONTANA ÄR FETT, eller jag var där och åkte skidor i Big Sky, men de lilla jag såg verkade hel trevlans!!

2011-07-05 @ 18:58:35
URL: http://jonatantantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0