Min Första American basketträning

Tjoho!
Har för en liten stund sedan kommit hem efter skoldagen, kan lugnt säga att det har varit en lååååång dag!
Har haft min första "riktiga" American basketträning och jag kan nog sammanfatta det som så att jag tvekar på om jag kommer att kunna gå imorgon....
Det var så jobbigt, men samtidigt riktigt kul! Så roligt att äntligen få hålla i en boll igen efter volleyboll uppehållet!
Iallafall så startade träningen efter skolan och Coach Lott börjar med att hålla ett tal som får en att börja svettas kan man säga! Bland annat om att det kommer att bli löpning, löpning och lite mera löpning och att han kommer att jobba stenhårt med att få oss i form, vilket han i och för sig har rätt i.
Så det blev mycket spring och jag förstod vad han menade med att det är okej att spy, bara man gör det utanför gympasalen....
Ett exempel var då vi i slutet fick stå uppradade längs kortsidan och för att sedan en och en stiga fram för skjuta straffkast, missar man den första så får alla springa fram och tillbaka och missar man den andra blir det en enkel runda till andra sidan planen.
Så där var det press om något!
.
Är nu nyduschad och har så mycket att göra så jag vet inte vart jag ska börja! Har quiz eller test i både US History (the convention) och trig imorgon, så måste plugga....
.
Imorgon kväll åker vi antagligen till Helena för att stanna hos Jody´s familj över Thanksgiving! Så från onsdag till söndag har vi Thanksgiving break vilket kommer att bli spännande att få uppleva!
Tänkte försöka packa lite ikväll också, vi får se hur det går!
Så vet inte riktigt hur mycket jag hinner blogga under helgen, men updates kommer!
Men innan vi får ledigt så är det en annan basketträning som gäller imorgon, om jag kan gå vill säga....
.
Förresten så måste jag tacka min superfina faster som är så go då ett paket från älskade Sverige landade i brevlådan idag! Det lyste verkligen upp min dag och innehöll ett jättevackert armband "lev din dröm" med en ängel, en fin skylt och ett jättegulligt brev!
Tack så mycket!
Ni alla vet väl om att ni är värdefulla!
Tusen kramar och pussar!

Kommentarer
Postat av: Faster

Kul att du gillade presenten! Tänkte direkt på dig när jag såg tavlan, det är ju farmors visdomsord, genom alla tider :)

Ha det bäst o träna lagom....

Pussar o kramar från Bomhus <3

2011-11-22 @ 14:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0