Thanksgiving!

Hejsan allihopa! Jag hoppas att allt är bra med er!
.
Kom hem igår kväll efter en minst sagt spännande vecka och ledighet! Har innehållit mycket på olika sätt och vis.
För att ta det från början så fick vi ledigt från skolan efter tisdagens lektioner och basketträning. Vi hann med en liten samling, eller egentligen inte en så liten samling då ungefär hela stan hade samlats i skolans gym för att gratulera footballkillarna till vinsten.
Vi fick höra tal av coacherna, även från två spelare som var med då Twin Bridges vann state senast, se en fin video gjord av Jody och Jeanne och till slut fick hela laget åka omkring i stan på brandbilen medan alla vinkade. Häftigt och det var många som blev rörda till tårar, detta är verkligen något som betyder mycket för Twin Bridges!
.
Senare på tisdagskvällen åkte jag, Jody och Kjersten till Helena för att vänta in Thanksgiving med Jodys familj.
Mysigt, men något som var mindre mysigt var att jag lyckades bli sjuk, inte så kul.. Dock så pallrade jag mig upp till middagen och vi hade det riktigt kul!
Fint dukat av alla och mat i massor bestående av kalkon, sötpotatis, kranbärssylt, bröd, stuffing (bröd och dressing tillsammans med kryddor i en röra. Låter mysko men blev faktiskt min favorit på bordet! ) och tillslut pumpapaj! Kunde dock inte äta allt pga av mjölken men det var en upplevelse!
.
Sedan skulle egentligen jag ha följt med på Black Friday under natten. Det är något helt bananas måste jag säga då affärerna öppnar mitt i natten, vissa klockan tolv eller ett för att sälja vissa varor till riktigt nedsatta priser. Läste i tidningen att på vissa ställen framkallades riktiga bråk och slagsmål efter guldklimparna!
Så på jakt efter kapen shoppade Jody, Kjersten och Jodys syster från klockan tolv till fem på morgonen! Vi kom fram till att jag nog skulle vila och i efterhand måste jag nog medge att det var en bra idé!
Iallafall så hittade de vad de ville i form av Ipod och kläder så de var nöjda, även om de var trötta dagen efter!
Well, I guess it´s the USA! Fick dock min dos av shopping dagen efter då söta Jody tog med mig på en liten runda!
.
Igår kom vi som sagt hem igen och hemma väntade inget mindre än paket från min älskade familj! Blev så glad, så glad! Tack så jättemycket!! Jag älskar er!
Förresten så blev Jody jätteglad för adventsljuset och både Jody och Rick älskar vår svenska choklad, de tackar!!
.
Morgonstund hemma i Sverige, medan jag ska krypa till sängs! Men här kommer lite bilder från helgen!
Tusen kramar till er alla! Älskar er
.
Coach Lott håller ett rörande tal till sina spelare
.
Två av coacherna. De hade lovat vissa saker om killarna vann och i och med vinsten fick
spelarna raka och frisera den enes hår medan den andra snällt fick sin mustach färgad rosa!
.
Killarnas triumf genom town
.
Alla fick även samlas i hallen för att höra vinnarklockan ringa!
.
Över till Thanksgiving dinner!
.
Min tallrik, kalkon, stuffing, kranbärssylt och bröd!
.
Pumpapaj!
Alla samlade
.
Alla fina saker! Jag älskar er!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Nu är det söndagkväll vi har fått lite snö(-slask),jag har varit till kyrkan på Adventsgudstjänst, o på em på julskyltning både i malungsfors o på Grönland!

Nu ska jag beställa produkter från The Broccoli Company!

Jag hoppas att du nu mår toppen igen!

2011-11-27 @ 20:11:25
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0