Gibson guitar factory!

Har varit en spännande dag idag, med volleybollträning och ett besök hos Gibson Acustic Guitar Factory i Bozeman! Det var riktigt spännande och vi fick följa med in i fabriken för att se hur man tillverkar en gitarr, att det sedan inte är vilken gitarr som helst utan massvis med Gibsons gjorde det hela hur häftigt som helt!
Att se hur det går till, från trä till nlackad och skinande ny gitarr fick mig att förstå vilket hantverk det är. Alla arbetare hade en egen station att jobba med, det kunde vara alltifrån att foga samman själva gitarrlådan till att dekorera halsen! Ja, en kille stod till och med i slutet av processen och testade alla gitarrer! Tänk vilket jobb, att stå och stämma och spela på sprillans nya gitarrer!
Vi i Applied Music klassen som åkte passade sedan på att luncha på en restaurang som heter Mongolian BBQ i Bozeman. Det är ganska häftigt för man plockar själv sina ingredienser bland nudlar och kött (allt är rått, vilket är lite skumt) och sedan så ger man sin tallrik till en av kockarna som sedan går runt en stor grillplatta och grillar det man har valt! Mumsigt och riktigt mättande!
Efter resan kom vi tillbaka till slutet av sista lektionen, så det var en skön dag! Tränade också volleyboll idag, träningarna nu är för varsity som till helgen ska spela den första turneringen med förhoppning om att gå vidare. Lyckas vi allra längst så väntar State (bästa lagen i Montana) om ca två veckor! Så vi som inte spelar i varsity får välja om vi vill träna eller inte, men jag känner att jag vill fortsätta!
Nu har jag lite härlig US History att ta tag i, vår lärare där fullkomligt bombaderar oss med läxor!
All min kärlek till er!
Factory!
Trevligt!
Klassen!
Ett härligt jobb må jag säga!

Kommentarer
Postat av: mamma

Coolt, gumman!! -Så fina ni är i deras glasögon!

-Vad kostar en Gibson gitarr? :! Kram hjärtat <3

2011-10-27 @ 19:59:40
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0