Ready, set, act!

Hejsan!
Har precis ätit en supergod middag och är för tillfället mätt som bara den! Det är min värbror Tylers födelsedag så vi hade en trevlig middag tillsammans, med stek, ris, majskolvar och Jodys underbara äpplemos, smaskens!
Annars idag så var skolan trevlig, alla junoirs skulle göra Pre-ACTS eller Pre-SATS (det är två olika test man måste ta för att komma in till college här, kommer inte ihåg vilket av dem de gjorde, men i vilket fall som helst så var det nog svettigt!)
Men jag gjorde inte det, så de första två lektionerna som jag har med junoirs resulterade i att det bara var jag där, så det var ltie speciellt.
Sedan efter lunch så kom det två skådespelare till skolan för att sätta upp en två-manna föreställning om författaren Jack London.
Det var bra gjort och lite skönt att få ett avbräck i lektionsväg.
Under sista lektionen för dagen så blev vi som har visat intresse för speech and drama åter inkallade till gympasalen där vi fick göra improvisationsövningar med killen i pjäsen. Det var riktigt roligt, så jag tror att jag ska satsa på att vara med där. Om jag har förstått det rätt så kommer vi att träffas lite då och då i gruppen för att göra olika övningar, och sedan kan man välja mellan tre områden, om man vill satsa på drama, speech för att hålla tal eller debattera i debate.
De åker också iväg till olika tävlingar, kan säga som så att är i Amerika så gillar de att tävla i ungefär allt!
En övning vi gjorde var att man skulle vara två och två upp och tillsammans framföra en scen. Sedan så sa ledaren stopp, deltagarna var tvugna att stå helt stilla i sina positioner och sedan fick en ny person gå upp, byta plats med någon av dem och fortsätta från exakt samma position fast med en annan scen.
Det var roligt att se allt ifrån killar som målade naglarna till kampsports lektioner. Efter att ha blivit frampushad så fick jag bidra med strechövningar för gravida.
Snart dags att krypa till sängs, ska försöka lägga mig tidigt, då det har blivit sent de senaste dagarna!
Love, Anna

Kommentarer
Postat av: Elle

Måste bara säga att frys (den där man är 2, stoppar, en byts ut) nog är det roligaste som finns xD Jag höll på massor med teater förr, improvisation är så hiiiimla kul!

2011-10-13 @ 07:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0