Touchdown!

Det har varit en spännande dag idag! Andra dagen nu i Homecomingveckan och man kan säga att skolan kryllade av gamla damer och herrar och några bebisar!
Hade lektioner som vanligt, och vi drog på oss rätt så mycket läxor så det var lite segt.
Sedan så var det volleyboll-träning, vilket var roligt! Efter det så hann jag springa till mataffären för något att äta innan det var dags att skynda tillbaka till skolan för att fixa våra matchtröjor inför the American Football- game! Jag kan säga som så att jag var riktigt nervös! Så vid sju-tiden begav vi oss till fotbollsplanen och lagen vi hade var, vi seniors och freshmans mot juniors och sophomores.
Så matchen började och även om jag inte riktigt hade en susning om vad jag gjorde så var det riktigt roligt att spela! Det var att blockera andra personer från att ta sig fram och i princip springa som gällde! Dock hade vi inga tacklingar, vilket nog var tur då det blev ganska så tävlingsinriktat. Man fick istället ha på sig ett skärp med gula (vår färg) eller röda flaggor som motståndarlaget skulle dra av för att stoppa en.
Killarna i klassen coachade och man kan säga att de riktigt gick in för det, nästan mer än vi tjejer! Det var extra roligt när duktiga Peyton (som är superduktig på alla möjliga sporter) kommer fram till mig och säger att vi ska försöka oss på ett trick.
Då skulle hon ge mig bollen, jag skulle springa för allt vad jag kunde medan hon täckte upp för mig. Det var läskigt kan man lungt säga!
Även om det inte direkt blev någon touchdown så var det roligt!
Här kommer lite bilder från dagen!
Old Anna
Clark och Mikayla
Söta bebisar i form av Kelsie och Heather
Morgan, Alison och Kirsten
Tårtätartävling!
Dags att måla tröjor!
Jag försöker fånga bollen
Teamsnack!
Go seniors/freshmans!
Lagom nervösa!
Laget!
Måste krypa i säng nu, klockan är supermycket!
Kramar i tusen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0