Utkast: Hejsan! ...

Lillebror på dagisavslutning dansades med sjal ;)
Hejsan!
Då är man hemkommen från Kroatien, lite ledsamt, nog längtar man tillbaka alltid :) Har haft det riktigt gott, ett väldigt fint land ( Vackra höga berg, som jag och pappa tänkte gå lite uppför, kom dock knappt halvvägs men var riktigt jobbigt ;O. Sedan var det  det klarblå Adriatiska havet, underbart att bada i :)) Människorna där var jättesnälla och det var BILLIGT ( en halvliter öl för ca 14 kr)!
Kommer bilder därifrån när jag pallar lägga över dem från kameran ;)
Direkt när flyget landade ( blev både ändrade tider och förseningar) åkte vi raka vägen till Liv och Grete, tha twins för att sova över där. Hade det mysigt som bara den med god mat, bra film och vattenkrig ;) Yey!

Idag så var det då skolan, har det chill dessa sista dagar innan skolavslutningen med att städa skåp osv. Men dagen mörkades med beskedet att våran bästa lärare ska sluta. Matte/ NO Micke. Alla blev totalt deppiga :( Jag menar nian nästa år och man vill verkligen ha en bra lärare ju. Så nu är det två lärare som slutar till sommaren, dels Svenska/SO Eva (vi visste dock det innan då Hanna som kommer istället var ledig i ett år för mammaledighet) och nu Micke.
Så vi tjejer bestämde att vi ville baka muffins och ge dem till lärarna, det blev fyra sorter, choklad, blåbär/hallon, toblerone och Ahlgrens bilar, riktigt goda blev de och jag har ätit mega mycket smet ;)

Vi i skolan ville ju som sagt åka till tivolit Bakken i Danmark som en liten avslutning, men det fick vi inte så istället ska vi....gå! Jahapp liksom, ggå från Viken förbi alla slott (det heter ju slottskampen) till centrum. Det är ju hur långt som helst! Jaja, bra skor är nyckeln kan jag säga.
Imorgon ska jag också med la familia och se Fredriksdalsteaterns sommarteater, heter Rabalder i Ramlösa. Har blivit lite av en tradition för oss att se generalrepetitionen ;) Ett riktigt sommar tecken är det också då det brukar vara på dagen innan skolavslutningen :)
Men perfekt tajmnig då Sverige spelar sin första match i EM mot Grekland, får hoppas att jag hinner se lite iallafall :)

Men nu måste jag nog hjälpa mamma med matsäcken inför morgondagens gång/ slottskamp, pastasallad as usual: )P

Ha det bra
/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0