April, april!

Måste bara säga sorry för mitt kassa Aprilskämt om Google och orangutangerna, men man är ju bara tvungen att luras lite (om nu någon gick på det!) Annars, blev ni lurade under dagen? När man är rätt yr och fundersam som jag så är väl inte den dagen min starkaste sida. Farmor körde på när tidningen kom så sa hon: "Titta på sidan 41 så får du se Aprilskämtet där. Spännande tänkte jag och började bläddra, men medan jag vände och vred på tidningen gick det sedan upp för mig att det endast fanns 40 sidor! Hmph, enkelt men bra sätt att starta dagen på vid frukostbordet, hehe. 
Men måste säga att mitt favorit aprilskämt är det med nylonstrumpan och TV som sändes 1962. Då sa programledaren Kjell Stensson att för att få färgTV så räckte det att man satte fast en nylonstrumpa på TV. Har fått höra att i släkten så klipptes det en hel del strumpor! 
Sedan läste jag idag om ett riktigt finurligt skämt. Det skrevs i en tidning på babysidorna där familjer kan bli fotograferade med sina nyfödda. Bland alla dessa glada familjer finns det fyra stycken kort som har något gemensamt, det är samma pappa på alla! Så enligt historien i tidningen är det en svensexa som gått lite överstyr och resultaten visades nio månader efter! Finurligt som bara den. 
Ha en fortsatt härlig påsk!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0