Je suis heureux

Till våren är det lite spännande händelser som rör franskan, nämligen att vi ska få vara med i ett utbyte med en fransk skola! Ojojoj säger jag bara, det är lite annorlunda! 
Det går ut på att i mitten av mars ungefär så kommer elever från en ett område lite utanför Paris att komma till oss i lilla Helsingborg under en vecka. Där ska var och en av dem få bo hos en värdfamilj och få följa med oss till skolan och på fritiden. Sedan någon månad efter kommer vi att bege oss till dem och i få följa med i deras vardag och bo hos en värdfamilj. Så spännande! En dag i Paris är inte heller helt fel....

Jag hoppas att det kommer att bli ett lyft för franskan för min del, jag kan tycka att det är så svårt att motivera sig när man bara sitter i skolbänken. Det är iallafall en superkul möjlighet att se fram emot!

Hoppas att allt är bra med er annars, tösar och pågar! 


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Vad roligt att vara utbytesstudent! :)

2010-12-18 @ 17:53:42
URL: http://cajjsaz.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0