Novell Nobel

Hejsan!

Hoppas att allt är bra med er och att ni känner er glada! Så skönt med fredag och tänk att det är julafton om exakt två veckor, det gillas skarpt. Hur gör ni för att komma in i julstämningen? För mig är musiken grymt viktig, jag vet inte riktigt men jag antar att det finns något speciellt med att höra Bing Crosby eller Frank Sinatra. Jag älskar också när min underbara mamma julpyntar, jag försöker hjälpa till, är dock inte lika bra om man säger så. 
Nobeldagen idag också tillsammans med Malins namnsdag, grattis vännen! Något som jag tyckte var så spännande med årets Nobelvinnare är att vinnarna i fysik kom så lång med en så pass (i jämförelse med andra upptäckter) enkel metod. Nämligen att använda tejp till att skala av ett kollager till atomnivå. Tycker att det visar på att man kanske inte behöver ha det allra senaste för att göra en stor upptäckt. 

Idag hejar vi även på Helsingborgs egen Jay Smith i Idol, go Jay fast Minnah är också värd det.
Nu ska jag och min lillebror ut och åka pulka tänkte vi, trevligt!


Är det någon mer än jag som är såld på Odd Mollys stil? Underbart

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0