Morgon, middag, kväll

Godkväll!
Har haft en fullproppad dag där vi skönt nog slutade tidigt, innan lunch. Passade därför på att träna ett lunchspinningpass och sedan strosade jag runt på stan ett tag innan jag och efterlängtade Rebecca träffades för att fika.
Har tittat på Robinson med familjen, och snart tänkte jag krypa till sängs.
Imorgon är det Äntligen fredag och på eftermiddagen är det dags för mig att agera vätte på julmarknaden på Fredriksdal! Ska bli jättroligt och igår gick vi rundan för att se hur området ser ut. Så imorgon och på söndag ska jag iklädd dräkt, halsduk och en lång luva springa runt på julmarknaden, bjuda på pepparnötter för besökare som står i kö, guida in dem rätt, prata och svara på lite frågor. Hela julmarknaden är underbart fin, man kan gå och köpa allt ifrån hantverk, ostar, te och kläder till ekologisk tomatsoppa. Allt medan man värmer sig med glögg och doften av brända mandlar sprider sig. Dessutom kan man hitta på mycket som gör att man kommer in i julstämningen.   
Man kan bland annat få....

träffa självaste tomten och tomtemor och kanske sitta i tomtens eget knä 
julpyssla i tema från Elsa Beskows bok Hattstugan tillsammans med en tomtefar och tomtemor 
dansa kring granen
känna på julföreberedelserna genom tiderna där dofter av nytvättat och värmande ljus sprider sig
grilla äpplen och lyssna på julsagor medan man sitter på en jättelik lussekatt av halm

Är lite nervös nu känner jag, men jag tror och hoppas att det kommer att bli jättemysigt och gå bra!

Sedan vill jag gärna tipsa om en blogg skriven av min fina vän Gabriella. Hon är just nu iväg som en utbytesstudent till Schweiz och lär sig beaucoup de français. Besök den gärna, hon skriver jättebra och man kan lugnt säga att hon är en inspirationskälla för alla med utbytestankar!

http://www.gabriellagabriella.devote.se/





Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0