I´m finally here, here in Montana!

Tänkte bara säga att jag lever och just nu sitter jag i den sköna och stora sängen på ranchen i Montana! Det känns verkligen spännande och måste bara säga hur otroligt vackert det är här! 
Tyvärr så gick min kamera sönder igår i New York så jag har inte kunnat ta några bilder, men söta Jody har tagit lite som jag ska få ta del av!
Iallafall började dagen med en tidig uppstigning vid klockan fyra (New York tid) och som tur var hade jag sällskap av tre andra utbytisar då flyget avgick mot Salt Lake City, Utah klockan tio över sju.
Vi hamnade inte direkt brevid varandra, men mannen brevid mig var hur trevlig som helst, bland annat lät han låna mig hans hörlurar så jag kunde ta del av lite countrymusik, ett måste!
Efter att sedan ha landat i Salt Lake City var det dags att fortsätte mot Butte, Montana i ett miniflygplan! Har nu fått lära mig att man inte uttalar det som rumpa utan som Bjute! Kan säga att den flygresan verkligen var svettig och nervös....
Väl där möttes jag av Jody och Kjersten, de är verkligen hur gulliga och snälla som helst! Vi passade på att ta en liten sightseeing i Butte. Det blev Starbuck´s och Walmart bland annat! Wow, mitt första besök på Walmart och kan säga som så att de har ALLT!
Allt ifrån lampskärmar till cyklar. Det blev även lite letande efter sojamjölk för min del, något vi tillslut hittade!
Efter en stund var det sedan dags att köra till Twin Bridges, där jag nu ska hålla till i tio månader! Att få köra mellan och över de klippiga bergen var verkligen hur vackert som helst! Stora, ståtliga berg tillsammans med skog och Jefferson River!
Väl på ranchen möttes vi av hästar (dock ej korna som är på sommarbete), Pippi och ännu en hund, katterna och fågeln!
Vid värdbror Joe var hemma så nu har jag för första gången i mitt liv sett en cowboy!
Har som sagt inga bilder än, men vi hoppas att kameran går att fixa, men jag hoppas iallafall att allt är bra med er alla!
Nu ska jag snart ta och sova, för vet knappt vad jag skriver!
Puss, Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå där Gulle dej!!!!Va härligt du verkar ha det, vilket äventyr (jag kanske upprepar mig???) Du ser verkligen skön ut, passar bra in i America.Underbara foton.

Jag är avis.. o jag vet en till som är det då jag berättar om alla kossor kalvar o hästar som finns där.... min bror Inge! Han tycker det är otroligt att du är ute i vida världen, o snart är Fredrik o Vanja på samma sida Atlanten som du!Kramar från oss!

2011-08-21 @ 19:29:02
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0