New York day two

Sitter nu på hotellrummet och ska snart krypa i säng efter en fullspäckad dag in the big apple!
Har verkligen varit hur häftigt som helst att se att allt det man har sett på bilder och filmer faktiskt finns i VERKLIGHETEN!
Dagen började iallafall med frukost klockan sju (knasigt läge då amerikansk breakfast à la rostade mackor, scrambled eggs och små flingpaket intogs klockan ett svensk tid!)
Sedan bar det av med en helhärlig New Yorker till busschafför som lotsade oss genom den helt galna och självmordsbenägna trafiken! Vi fick även en jätteduktig guide som berättade om allt smått och gott!
Från klockan nio till ett var det sedan sightseeing som gällde för hela slanten! Upper Manhattan, där vi fick se ganska så maffiga hus om man säger så, vi åkte även förbi ett hus vid namn The Dakota där John Lennon sköts....
Sedan väntade Central Park, Midtown Manhattan, Rockefeller Center, 5th avenue!
Good morning America! Så här såg det ut i morse från hotellfönstret!
Lovely Central Park!
Jag var tvungen att vinka in en taxi lite snabbt! Blev dock ingen åktur!
St Patrick´s cathedral.
Jag och Trine utanför Vänner lägenheten! Lyrisk om man säger så!
Times Square!
Ida, Madde och jag i Central station
Glada tjejer lite vilse i Times square!
Dags att sova för imorgon väntar en ny fullspäckade dag i New York city, the city that never sleeps!
Jag älskar er alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Anna ÄLSKADE gumman, vilka härliga bilder! Var har du shoppat? massor hoppas jag! Önskar du har det underbart BRA!!! Tusen kramar Mamma<3

2011-08-18 @ 07:17:24
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Faster

Å va härligt ni verkar ha det!!!

Morronvyn ser så härlig ut! Tyckte det va så härligt på mornarna när jag va där och se hur smogen lättade undan för undan.

Central station satt jag på o väntade på tåg till Washington DC(skulle till Ray), alldeles själv och va livrädd!! Men det gick bra :)Ha det bäst!! Puss o kram!

2011-08-21 @ 20:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0