Julhelgen!

Julhelg här, mysigt, mysigt! Har haft det jättetrevligt må jag säga!
Har varit ett fullspäckat schema så har inte hunnit med bloggen. Så här kommer en update om dagarna!
För att ta det från början så började julaftonen med att vi städade och gjorde det julfint överallt i huset. Tog sin tid, men tillslut var vi klara!
Skypade med min älskade familj, farmor, farfar, Ingela, mamma, pappa och William. Jag älskar er så mycket!
Sedan vi ca femtiden så kom Jodys mamma och pappa samt hennes syster med sin man Dan och Jodys bror Wally. Alexis och hennes pojkvän kom också till middagen.
Så julmaten bestod den dagen av filled pork, sötpotatis, bröd, potatismos med sås, sallad och en annan sorts "sallad" som i princip var körsbärsjelly med ett lager av cremecheese. Riktigt gott var det och även om jag inte kunde äta allt, t.ex. efterrätten som var en citronkaka så såg det riktigt gott ut!
Vi hade även såå roligt under kvällen! Skratt och skämt i massor och så fort Jodys mamma, Itty Bitty tar fram sin Ipad så är kvällen räddad! Hon är för rolig för då går hon runt och tar bilder med den, dock inte "normala" utan de man kan ta som får en att se förvrängd ut!
.
Sedan efter middagen så fick vi vänta ett litet tag innan ingen mindre än självaste Santa knackade på dörren! Woho! Så han plockade fram våra "stockings", vilket var speciellt! De var proppade med roliga saker som en rulle som tar bort ludd, baskethandduk, nagellack och godis!
I presentväg så fick de även öppna vår älskade Aladdinask och Rick var nöjd och belåten!
.
Senare under kvällen så togs kortleken fram och vi spelade ett spel som heter "pinuclke" och kan säga att jag troligen såg ut som ett frågetecken större delen av tiden. Reglerna var minst sagt knasiga men här klämdes det även in en massa skratt och vi satt uppe tills ca halv två.
.
Jodys mamma Betty Jane (kallas för Itty Bitty), Kjersten och jag
En del av julmaten. En av salladerna, som de kallade det!
Runt matbordet, Itty Bitty i färd med sin Ipad!
Santa Claus is coming to town!
Fick träffa sin Rudolf!
Med min stocking!
Rick är nöjd med sin Aladdinask!
Pippi är julfin!
Kortspel!
.
.
Sedan kom juldagen som började med en mysig frukost (mina lussebullar serverades bland annat!) och sedan var det dags för presenterna! Blev helt rörd av allt de har gjort för mig! Fick t.ex. ett jättefint fotoalbum där de har samlat ihop bilder från året än så länge! Även julpynt i form av en cowboyboot och en mountaingoat (detta då Jody samlar på julgranspynt!), Montana Grizzlies mjukisbyxor och ja, en massa fina saker!
.
Sedan skypade jag med min älskade familj igen, farmor, farfar, Ingela, mamma, pappa och William och fick lite svenska paket!
Blev återigen så rörd då min underbara familj tänker så fint! Tack så jättemycket! Blev så glad över allt, koftan, klänningen, fotspa (min fötter behöver det!), parfymen, godiset de fina korten!! Älskar er!
Jag hoppas att ni gillar paketet jag skickade lika mycket som jag gillade ert!
Jag skickade Montanakalendrar, Huckleberryte (Montanas speciella bär), godis, ett litet julkort, roligt smycke, hihi och en Montana college American football t-shirt till William, smycke till mamma och en gitarrbok och plektrum till pappa.
.
Efter paket och inslagningspapper i massor så bagav vi oss ut på en mysig julpromenad och det var som att befinna sig på en safari! Hjort, örn och fasan, coolt! Vi gick över deras mark mot deras ställe där de har korna då det är dags för kalvningssäsong och där har de ett litet mysigt hus där vi hälsade på Kitten, deras gosiga katt.
.
Detta följdes utav ännu en middag och denna gången så kom Ty och hans flickvän Kayla och det serverades primerib, sötpotatis, sallad och till dessert Alexis pumpa cheesecake! Kan lugnt säga att jag var mätt!
Efter att ha känt sig utslagen ett tag så spelade vi kort igen och hade det mysigt!
.
Juldagsfrukost! Lussebullar och scrambled eggs!
Julklappsöppning. Jodys pappa Walt väntar
Promenad
Dags för middag igen. Alexis och hennes pojkvän Luke samt Rick i ett fint förkläde!
Julmaten! Saknade skinkan och köttbullarna!
Tv-tittande och mys!
.
Idag, den 26:e så hade vi först på morgonen basketträning (hm, lite taskigt må jag säga dagen efter allt firande....) och sedan när Jody hämtade mig så föreslog hon att vi skulle åka in till Butte för att se "The girl with the dragon tatoo" så vi skyndade oss dit och hann i tid. Den var faktiskt bättre än jag trodde, men obehaglig dock. .
Imorgon är det träning igen och sedan kommer Lucie hit för att stanna i några dagar! Mysigt!
.
All min kärlek till er! Älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0