Spännande helg!

Hejsan!
Har varit en spännande och minst sagt oväntad helg, men trevlig! Mycket tid har spenderats med min favorit, Lucie som alltid sätter en guldkant på dagen för min del!
Iallafall så kom vi underfund efter fredagens basketträning att hon och jag skulle bege oss till en annan Christmas Stroll, denna gången i grannorten Sheridan och vi fick skjuts dit av Lucies värdsyster Bayley och då Lucie bor i närheten av Sjeridan så tänkte vi att jag skulle sova över där. Då detta var oplanerat så hade jag med mig nada i ombytesväg eller duschgrejer. Så lagom svettiga och inte så härligt doftande begav vi oss till Sheridan.
Det var verkligen jättemysigt, lite större än vår här i Twin och jag och Lucie hade det skoj runt om i centrum. Speciellt då åt oss proppfulla på fri mat.
Efter ett tag träffade vi Malisha och några killar från klassen och efter att ha suttit på caféet där Malisha och hennes mamma jobbar ändrades planerna och vi bestämde oss för att sova över hos henne istället.
Så efter skräckfilms-tittande då roliga Jacob och Danny hängde på (jag HATAR skräckfilmer så spenderade mer tid på att gömma ansiktet än att faktiskt titta på filmen dock!) så slockande vi alla tre i Malishas bäddsoffa.
.
Lördagen började sedan med att jag och Lucie fick gå upp lite tidigare och sedan bli skjutsade in till Twin och skolan igen. Vi hade lovat Jody att ställa upp och servera lunch till ett collegemöte för High school elever tillsammans med några av seniorföräldrarna.
Så jag, Lucie och Kelsie gick runt och serverade förätt/sallad, huvudrätt och efterrätt för att tjäna ihop pengar till vår seniortrip i April.
Det var kul och speciellt trevligt att få smaka den mumsiga maten får jag säga!
.
Sedan åkte jag oc Lucie hem till henne igen och väl där frågade Lucies värdmamma om jag ville följa med på ännu en Christmas Stroll, denna gången i en större stad, Bozeman.
Så Lucie, jag, Lucies värdmamma och värdbror spenderade kvällen med varm chocolate och brända mandlar och det var verkligen mysigt! Fick även lite snö på kvällen så det var julstämning på hög nivå!
.
De släppte sedan av mig här hemma och söndagen har varit lugn. Har passat på att lysa upp tillvaron med att skypa med William, mamma, pappa, farmor och farfar och Ella. Tack för skype får jag säga och jag blev så glad av att höra och se allihopa! Har även fått ett paket från världens bästa farmor och farfar med allt man kan behöva, TACK så mycket!
Fiskleverolja, då jag inte har fått i mig Omega tre på en evighet, godis, ingefära för förkylning och julsaker!
I love you all!
Lucie i ett mysigt café i Sheridan. Ett stop på vår "fri matjakt"
Christmas Stroll 
Lucie och Malisha. Jacob är för go i bakgrunden!
Servitrisen Lucie (man måste ju provsmaka!)
Dukningen och förätten. Bilden gör inte maten direkt rättvisa, men kan garantera att det
smakade supergott!
Mumsig efterätt
Tog mig en liten sväng om med snömannen i cafeterian
Paket från älskade farmor och farfar! Tack så jättemycket, Fiskleverolja (då jag faktiskt
inte har ätit fisk på tre månader, intelligensnivån sluttar nedåt må jag säga) ingefära (bäst när
man är förkyld) mjölkfri choklad och saffran (nu ska här bakas lussebullar!)

Kommentarer
Postat av: mamma

Mysigt med alla julskyltningar.....brända mandlar och varm choklad, mums....!! :)

Nu har paketet med julklapparna till Twin tagit sin bana "over here"!!! Här hemma kom den första VÅTA snön idag!!!

<3-liga kramar från oss alla!!!!!

2011-12-05 @ 18:43:10
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0