Ninakupenda

Har idag verkligen skakat om kroppen till afrikansk dans. Barfota med härliga trummor där känslan att få röra sig utan att behöva tänka så mycket är speciell. Just do it. 

Imorgon blir det också att röra på kroppen, då friluftsdag i skogen väntar. Ser framemot att få promenixa med Malin och ja, helt enkelt få ta igen lite kvalitétid utan att sätta foten i skolan. 



Vill även passa på att tipsa om en bok och film, Den vita massajen av Corinne Hofmann. En väldigt spännande skildring av hur gränslös och hur långt kärleken kan få en att gå. Berättelsen om karriärkvinnan från Schweiz som vid en resa till Afrika upptäckte kärleken i en krigare och lämnade allt för att leva med honom i hans by. 

Kommentarer
Postat av: ewelina

om man inte tänker på människor, vad kommer du då sakna mest när du är iväg? :)



tror förövrigt att jag har sätt den där boken på film :)

2011-02-08 @ 19:46:41
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: Katt

den vita masajen... efter att ha bott i grannlandet så känner jag mig liiiite som henne.. eller jag tänker, att om jag hittar en man där nere blir jag väl sån ;P

Boken och filmen visar ju inte precis hur det är i verkligeheten, hur alla stammar är osv.. det är ju bara en film. Men jag tycker ändå att den är bra, för den visar hur det KAN vara.. och de visar väldigt bra hur afrikarna tex inte pratar om vissa "tabu" saker. Sen är ju masajer vääldigt speciella, det tycker även de andra afrikanerna..jag är kompis med en masaj, men han är så kallad modern masaj :D såå, han lever som en vanlig afrikan, med byxer och t-shirt, men åker ibland hem till byn och hälsar på.. oj, nu babbla jag jättemycket.. men det blir ju så när man pratar om något man håller kärt. tyckte bara att det var någon mer som uppskattar boken :P(kanske inte är 5-stjärnig film å så, men mycket nostalgi för mig när jag ser den)

okej, nu ska jag sluta :D

kram

p.s masajkvinnorna är amazing, de tar hand om barn, kor, bygger sitt eget hus! osv.. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0