Det regnar köttbullar!

Först en liten sammafattning av gårdagen. Efter en skön sovmorgon, så var det dags för oss i volleyboll-laget att bege oss till West Yellowstone för att spela match. Även om det var en lång bussresa, så kändes det inte så långt då naturen utanför fönstret var så vacker! Riktigt fina vyer!
När vi kom fram var alla ganska trötta, men det var bara att peppa till inför matchen!
Jag fick även möjlighet att göra en serve och blev så glad när den gick över, men dock visslade domaren för jag trampade på linjen, lite surt! Men det var roligt att spela och båda lagen vann!
Vyer från bussen
Nödvändigheter inför en lång bussresa
Ja, den meningen kan förmodlingen sammanfatta dagen!
Men för att ta det från början så vaknade jag av tjut från alla korna utanför, de håller på att flytta korna från deras sommarbete så just nu är det fullt hus och korna börjar komma. Förutom Ty, Joe och Rick så är Ricks pappa, min värdfarfar här (han gillar jag för övrigt skarpt! Han är som en Clint Eastwood tagen ur en westernfilm, med skjorta, jeans och hatt samt tandpetare i munnen!)
De måste även ta hjälp av lite andra killarna nu för att flytta alla 800 kor.
Så jag tänkte ta en joggingtur, men det när jag kommer upp så visade det sig att regnet öste ned, något det har gjort lite från och till under dagen.
Så vi spenderade söndagen med att hjälpa Jody, hon har det stressigt nu när hon måste fixa mat åt alla arbetare, och vi kan säga att vi har spenderat en stor del av dagen i köket.
Jody föreslog sedan att det kunde vara en bra idé att jag fick göra mina svenska köttbullar, som jag har velat, vilket jag tackade ja till.
Men det är alltid nervöst att laga mat här, man är osäker på deras ingredienser och mått och speciellt idag då det skulle komma extra matgäster.
Så målet var att laga lika goda köttbullar som fina morfar, även om det är omöjligt! Men efter rullande i massor och lite bök och stök blev det i slutändan bra!
Så jag bidrog med köttbullar (tack älskade morfar för att du har så bra knep, jag berättade att du är mästerkocken i familjen!), även brunsås som blev lite improviserad med för mycket soja (men det löste sig!) och vi tog även fram hjortronsylten som jag hade med mig!
De gillade den farmor och farfar!
I älgförkläde!
Kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Oj oj vilka fina köttbullar!!! Vad du kan.....

2011-10-17 @ 08:22:10
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Gumman...köttbullarna ser supergoda ut.. vilket de även var!! Eller?! :)

Du får göra "våran" morotspaj o se om de gillar den med!? Du är BÄST på allt och lite till,det vet du!!<3 <3 <3 <3

2011-10-17 @ 08:31:55
Postat av: annie

åhh, ser supergott ut. :)

hahah, ja, har funderat lite på just det där med hur man ska laga mat. med deras annorlunda mått- och viktstystem. jag är mäkta imponerad :D:D det ska du veta! hoppas du har det bäst söta :*

<3

2011-10-17 @ 14:29:31
URL: http://annieleonia.blogg.se/
Postat av: Faster

Kan inte blivit annat än supergott! Det va ju världens bästa super-Anna som gjorde dom!

Puss o kram från Faster

2011-10-17 @ 21:50:31
Postat av: anna

Hejsan! Skulle vara roligt om du kunde lägga upp ditt "personliga" brev som du skickade när du skulle bli ubytesstudent. Alltså brevet alla familjer får läsa. Ska själv skriva ett men tycker det är sååå svårt så skulle verkligen behöva lite inspiration/tips på vad man kan skriva och ta med :)

2011-10-18 @ 11:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0