Go falcons!

Fredag och sista dagen på homecomingveckan! Det har varit ännu en fullspäckade dag med många timmar spenderade inom Twin Bridges skolområden, men det har varit kul!
Vi började med att samlas i våra klasser för att tillbringa förmiddagen med att fixa och dekorera vårt släp (varje klass har sin egen), ett släp som vi sedan skulle använda till den stora skolparaden.
Så sedan hade de delat upp skolan i olika sektioner, där vi fick olika teman att jobba med. Så de minsta barnen fick present/nutid, junior high fick past och vi i high school fick future.
Vi tänkte att då dagens match mot Ennis i volleyboll och footboll stod för dörren så var vårt tema att i framtiden se oss vinna.
Efter mycket mekande med släpet åkte vi sedan ut med de olika fordonen i paraden genom stan. Det var riktigt häftigt må jag säga. Vi i volleyboll-och footballslaget fick sitta på taket till varsin brandbil, skolbandet hade ett eget släp, alla "kungligheterna" som hade klätt sig så fint inför dagen fick åka i speciella bilar och så givetvis klassernas egna släp. Det var häftigt att se så många människor som samlades på gatorna för att vinka och heja på oss!
Sedan var det att snabbt bege oss till gympasalen för att låta volleyboll-matcherna mot Ennis starta! Jag var riktigt nervös, speciellt då vi spelar på hemmaplan och dessutom har vår homecoming. Dock så förlorade vi den första matchen, men de andra två vann vi.
Sedan väntade ännu en match mot Ennis, men den här gången var det dags för American football! Jag fick för första gången stå i kiosken och för att beskriva det kortfattade så var det KAOS då och då! Mycket folk, jag förvirrade mig bland alla godissorter och räknade knasigt när det kom till dollar och cent! Men det var en upplevelse och det var skönt att jag hade människor runt omkring mig som också hjälpte till!
Så hann se en liten stund av matchen, men killarna vann så det var braaaaa!
Dags att vara kreativ!
Vårt släp!
Senoirs Homecoming queen Stephanie och Mikayla!
Laget på brandbilen!
Vårt american footballslag!
Lucie och jag =nervösa tjejer innan matchen!
Go for it!
All min kärlek till er!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi vill OCKSÅ vara med!! GO FALCONS!!!

Kramar till tusen!!!!!!!!!!!!!!!! ;D

2011-10-03 @ 08:28:46
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0