Busy day!

Vilken dag det har varit idag! Får nog kalla det en, "testa på nya saker dag"!
Börjde med att jag, Kjersten och hennes kompis Megan blev hämtade en skolbussen. Så nu har jag för fösta gången åkt med en äkta amerikansk, gul skolbuss! Det kändes lite speciellt!
Sedan så var vi i skolan i kanske en halvtimme innan det bar iväg till ännu en volleyball-matchdag! Denna gången i Shields valley som ligger ca tre timmars enkel bussresa från Twin Bridges så det var en bit att åka. Men tjejerna är så goa så det var roligt!
DUKTIGA är de också, kände mig så stolt över dem när alla matcherna vanns! Go Falcons!
Sedan så var det att snabbt packa ihop våra saker och börja resan mot Twin Bridges igen. Idag spelade nämligen skolans killar sin första match i amerikansk fotboll och målet var att vi skulle hinna hem till den!
Vi kom ungefär till halvtid så nu har man fått sett en amerikansk fotbolls match live, det var häftigt!
Även om jag absolut inte förstod reglerna, var det roligt och killarna vann så det var extra kul!
Alla här är verkligen in to it. Byn kommer och stöttar och det hejas och ropas. Det var extra roligt när tjejerna fick stå och förklara allt för mig, men jag försökte följa med så gott jag kunde. Hejade när de andra gjorde det för det mesta!
När Sara en gång sa "nu fick de poäng" började jag hurra, men sedan visade det sig att det var motståndarlaget, så man kan nog säga att jag inte riktigt förstod allt!
Imorgon är det dags för en annan spännande utflykt! Min lokala kontaktperson här ska ta med mig, en annan utbytesstudent från Kina och kanske en annan utbytesstudent från Danmark till Glacier Park! Det är en national park i norra Montana, på väg till Kanada så det ska bli spännande!
Tycker att det är väldigt snällt av henne och hennes man att låta oss följa med. Tydligen så har de hyrt en stuga, så vi blir borta lördag till söndag! Det är en bit att åka dit, det tar ca 6 timmar enkel bilresa och sedan ska vi hinna med att hajka och lite sånt! De säger även att det kan bli snö där nu, så vi får se hur det blir! Jag hoppas att det blir bra iallafall!
Så nu måste jag ta tag i lite packning och sedan ta och lägga mig, det blir en tidig morgon!
Jag och den fina gula bussen!
Go Falcons!
Tusen pussar och kramar tiller alla!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ojojoj vad du får vara med om mycket!!!!

Ha det så trevlig, o njut av dina upplevelser.

2011-09-03 @ 09:10:05
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: mamma

Världens bästa "tös" intar Montanas alla platser!!

Härligt!!-Gulligt kort på dej och den gula bussen!:D

mamma

2011-09-04 @ 20:08:46
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0