Ostkrokar, spandex, hobos och rockstars

Onsdag och ännu en rolig dag här under Homecomingveckan. Idag var klädkoden Hohos(uteliggare) eller rockstars så jag satsade på tuperat hår och mörk sminkning, I wanna rock!
Sedan så var jag totalt förvirrad då seniors och freshmans skulle hoppa på bussen och bege sig iväg för att måla TB. Det visade sig att de stackars freshmans skulle nymåla TB som står för Twin Bridges och är två asfalterade bokstäver, ett T och ett B uppe på en kulle längs vägen.
Efter lite målning så bestämde vi oss i klassen för att gå hem istället för att åka med bussen och det började bra. Men sedan så drog folk ut på tiden så mycket att vi började känna att nu kommer vi snart försent.
En kille fick till och med ett samtal från rektorn där han sa att om vi inte hann till tredje lektionen så skulle det bli kvarsittning..... Snacka om att jag var nervös!
Vi funderade även ut att det skulle kunna funka som ursäkt att förvirrade svensken hade tappat bort sig så att alla fick leta efter mig!
Men som tur var så löste det sig, så v klarade oss undan kvarsittning.
I slutet av skoldagen fick vi sedan gå för att kolla på killarns motsvarighet till vår fotbollsmatch igår, deras Powder Buff volleybollmatch!
Först spelade juniors mot freshmans och sedan var det dags för seniors mot junoirs. Riktigt roligt var det att killarna hade hittat kläder i form av spandexshorts och korta färgglada shorts, allt för att driva med oss tjejer då de tycker att vi spelar i det!
Till råga på allt så spelade seniorkillarna i korta shorts och bikinitoppar, snacka om att publiken skrattade!
Efter att seniors förlorade mot juniors var det dags för lärarna att möta seniorlaget! Båda gjorde ett bra jobb och gick in för det ordentligt! Speciellt kul när en av de lite äldre lärarna, Mrs Irene Crest blir presenterad som Hurricane Irene och alla vill att hon ska komma in! Lärarna segrade tillslut iallafall, men det var helroligt!
Försöker efterlikna en rockstjärna, siochså blev resultatet!
Min värdmamma med två killar från klassen som cowboys!
De gillade mer Western Wedneysday som skolan har haft innan så de satsade på det istället!
Leah och Sara
Här kastas det ostkrokar på en lagkamrat som har raklödder i ansiktet!
En rolig aktivitet de hade fixat på lunchrasten!
Juniors mot freshmans. Jag gillar speciellt Clarks utstyrsel längst till vänster!
Senoirs
Lärarlaget
Go for it!
Ska ta och krypa till sängs snart och försöka läsa The Notebook!
Kramar och pussar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Halloj Anna! Jättekul att få ta del av allt skoj du är med på! Detta med blogg är toppen,jag ska nog ta upp min blogg igen, nu har jag mycket att förtälja om hur det är att ha barn & barnbarn på andra sidan Atlanten och ändå få hänga med på allt de gör!!! Men "min blogg" har kanske kommit bort eftersom jag inte skrivit på länge ???? Vad tror du?

Kram : )))

2011-09-29 @ 10:32:07
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0